اخبار

صدور ۱۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در زنجان

زنجان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون ۱۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که ۸۰ درصد آن مربوط به بانوان است؛ چراکه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای بانوان در راستای درآمدزایی است.

وی افزود: با راه‌اندازی مشاغل خانگی، بانوان با حفظ کیان خانواده، می‌توانند به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند و در بسیاری از موارد لازم نیست که فرد از خانه خارج شود و می‌تواند علاوه بر حضور در خانه، فعالیت خود را نیز در حوزه اقتصادی و درآمدزایی انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که در استان مورد پیگیری است، طرح توسعه مشاغل خانگی بوده که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی، می‌توان اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد بود به‌ طوری‌ که این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان پشتیبان مشاغل خانگی و تکمیل‌کننده چرخه ارزش افزوده فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می‌توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند؛ همچنین مزیت دیگر مشاغل خانگی کاهش هزینه‌های رفت و آمد و همچنین مشکلات ناشی از ترافیک است و می‌توان در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیط آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب درآمد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی همچنین باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می‌شود و در عین حال که فرزندان از حضور پدر یا مادر خود در منزل احساس امنیت می‌کنند، اهمیت کسب و کار را از نزدیک یاد می‌گیرند. از دیگر مزایای مشاغل خانگی استفاده از فضای مجازی اینترنت برای کسب درآمد، بازاریابی و دسترسی راحت به خریداران است که بسیار آسان‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است.