اخبار

جشنواره فعالان برتر حوزه مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار می شود

آذربايجان غربي

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

متن کامل خبر

با همکاری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛

جشنواره فعالان برتر حوزه مشاغل خانگی آذربایجان غربی برگزار می شود

 

جشنواره فعالان برتر حوزه مشاغل خانگی آذربایجان غربی با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در نشست مشترکی که  با حضور معاونین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و این واحد برگزار شد اظهار کرد:این جشنواره در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات با محوریت اشتغالزایی، خلاقیت در فروش و بازاریابی، خلاقیت در تولید  با مشارکت دستگاههای ذیربط برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان اصلی بعد از تشکیل کمیته های علمی و تخصصی و تعیین مدارک مورد نیاز و بارگذاری آنها در سامانه مدنظر بصورت رسمی اعلام خواهد شد اظهار کرد:هدف از برگزاری جشنواره  شناسایی و ایجاد بستری برای ارزش نهادن به فعالان این عرصه بسیار مهم در بخش اشتغال در کارآفرینی کشور بوده و با معرفی و الگوسازی و تبیین ابعاد مختلف و متفاوت شغلی، شخصیتی و خروجی این نوع مشاغل می توان گام جهادی و ارزشمندی در عرصه اشتغال و کارآفرینی استان برداشت.

وی امتنان و ترغیب جهادگران و شناسایی فعالان مختلف و متنوع رسته های شغلی این حوزه و ایجاد زمینه برای نهادینه شدن لزوم فرهنگ شبکه سازی برای صنوف و رسته های مختلف، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و خردجمعی شغلهای متجانس را از اهداف مهم این جشنواره عنوان کرد.

مهندس فرخی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت:با پیاده کردن این جشنواره در فاز ملی می توان کار بنیادین در تحقق اهداف طرح ملی مشاغل خانگی در سطح استان و ملی برداشت.

وی با تشریح مولفه ها و شاخص های ارزیابی اظهار کرد:میتوان نمایشگاهی از منتخبین نهایی برگزار کرده و در دو مرحله داوری صورت پذیرد.

لازم به ذکر است بعد از نهایی و مصوب شدن محورها در کارگروه و کمیته علمی مربوطه این جشنواره بصورت رسمی اعلام فراخوان شده و پیشنهاد اجرای فاز ملی آن نیز ارائه خواهد شد.