اخبار

تشریح "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" در جلسه اتاق بازرگانی همدان

همدان

۱۳۹۹/۱۱/۳۰

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان همدان، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش، بهره وری و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان عنوان و تشریح شد.

عبدالله میرزابیگی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در این جلسه به تشریح کامل طرح پرداخت و عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت کار و مجری گری جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال انجام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 54 هزار نفر در سطح کشور در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار خواهند شد گفت: سهم استان همدان در این طرح اشتغال برای 2100 نفر در 11 رشته می باشد که به دلیل استقبال بالا بیش از ظرفیت تعیین شده برای استان، ثبت نام صورت گرفته است.

میرزابیگی با بیان اینکه این طرح در قالب سه فاز نیازسنجی، آموزش و اتصال به بازار هدف گذاری شده است گفت: فاز نخست طرح در استان همدان به اتمام رسیده است که طی آن 11 رشته و ظرفیت در حوزه مشاغل خانگی شناسایی شده است

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه فاز دوم طرح در قالب آموزش و توانمند سازی متقاضیان استان در حال انجام است ابراز کرد: مهمترین مزیت و نقطه تمایز این طرح با سایر طرح ها در بخش اتصال به بازار است، چرا که افراد پس از آموزش توسط فرد پیشران(کارافرین) مشغول به کار خواهند شد.

در پایان این جلسه، نسترن شریفی، رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش، بهره وری و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی همدان، ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همدان، همکاری خود را در اجرای هرچه بهتر این طرح با جهاد دانشگاهی اعلام نمود.