اخبار

بازدید دکتر بیجندی از طرح "ملی توسعه مشاغل خانگی" در خوزستان

خوزستان

۱۳۹۹/۱۱/۳۰

متن کامل خبر


معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور پنج شنبه، 30 بهمن ماه از روند اجرای طرح “ملی توسعه مشاغل خانگی” در استان خوزستان بازدید کرد.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی‏، دکتر محمدصادق بیجندی در این بازدید با اشاره به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، بر لزوم اهمیت شناسایی پیشران‌های توانمند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در این طرح‌ها به عنوان نهاد توسعه‌ای تعریف شده است، اظهار کرد: بحث برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف و اعطای تسهیلات برای توسعه کسب و کار از اقدامات حمایتی جهاددانشگاهی در طرح‌ها برای پیشران‌ها است.

بیجندی، شناسایی پیشران‌ها برای حضور و همکاری در طرح و سپس تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف پیشران‌ها، مداخلات توسعه‌ای، توانمندسازی نیروی کار از طریق آموزش و سپس معرفی به پیشران‌ها، ایجاد فروشگاه‌های مجازی و کار کردن روی مشاغل نوین از جمله برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ویراستاری و مترجمی را از دیگر مسئولیت‌های جهاددانشگاهی در این طرح‌ها عنوان کرد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور، اعتمادسازی برای پیشران‌ها نسبت به طرح و جهاددانشگاهی را امری مهم خواند و گفت: اگر این مهم به درستی محقق شود قطعا می‌توان شاهد پیشبرد اهداف طرح و همکاری پیشران‌ها در کمک به متقاضیان و بکار گرفتن آن‌ها باشیم.  

کارفرمای طرح ملی "توسعه مشاغل خانگی" وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی مجری طرح می‌باشد.