اخبار

طرح جدید مشاغل خانگی در استان بوشهر با ثبت‌نام بیش از ۱۷۰۰ نفر

بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: دستگاه های اجرایی در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی را همراهی کنند.

علی احمدی‌زاده در نشست کارگروه طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر گفت: برای به ثمر نشستن طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان تلاش شبانه‌روزی و فعالیت‌های جهادی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضی در شهرستان دشتستان بوده، افزود: نیروهای حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی در شهرستان‌های مورد هدف استان حضور یافته و پس از شناسایی، مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با پیشرانان به مهارت‌آموزی و توانمندسازی جامعه هدف پرداختند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع کرونا و با توجه به نیاز جامعه بالغ بر چند هزار ماسک توسط زنان سرپرست خانوار تولید شد که خدمت خوبی برای آن مقطع زمانی -که مشکلات زیادی برای تامین ماسک وجود داشت- توسط این عزیزان بوده است. 

مشکلات و کمبودها مدیریت شود 

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: پیشران‌ها در نقاط مختلف، روستاها، شهرها و منازل اقشار و جامعه هدف به آموزش افراد پرداختند و برای این کار واقعا از جان و دل مایه گذاشتند. 

احمدی‌زاده با بیان مشکلات و روند پیگیری‌های شناسایی افراد و جامعه هدف طرح گفت: برای جذب متقاضیان و رسیدن به زمان برگزاری کارگاه‌ها بالغ بر ۸۰۰ تماس و پیگیری تا خروجی نهایی حاصل شده و در پایان برای ۱۳۵ نفر آموزش، توانمند و اتصال به بازار شکل گرفت و پس از آن نیز نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه‌های توانمندسازی تشکیل شد.

وی بیان کرد: با بودجه اندک اختصاص یافته برای این طرح باید کار را پیش برده و با مدیریت مشکلات، مسائل و کمبودها و شناسایی ضعف‌ها و تلاش برای برطرف کردن آنها کار را به سرانجام خوبی برسانیم.  

به دنبال ایجاد ظرفیت شغل پایدار هستیم

این مسئول با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی از طرح عنوان کرد: حمایت خوبی از پیشران‌ها صورت نگرفته است و انتظار داریم مسئولین از پیشران ها حمایت نمایند.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با تاکید بر اهمیت توسعه و مسائل مربوط به آن اظهار کرد: نظر من این است که در حوزه فرهنگی، یک پارک علم و فناوری در استان شکل گیرد. این ظرفیت خیلی خوبی برای منطقه است که البته همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد. 

احمدی‌زاده عنوان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با ثبت نام بیش از ۱۷۰۰ نفر در استان در حال اجرا است که کارهای مطالعاتی و نیازسنجی هر شهرستان و تشکیل شبکه و معرفی پیشران در حال انجام بوده و با همراهی دستگاه های مرتبط وارد فاز مشاوره، آموزش و توانمندسازی خواهیم شد.

انتهای پیام