اخبار

برگزاری کارگاه‌های آموزشی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۱۰/۰۱

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان چهارمحال وبختیاری، در راستای اجرای فاز دوم طرح الگوی نوین توسعۀمشاغل خانگی(توانمند سازی وآموزش) با همکاری  اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان شش کارگاه آموزشی ومشاورۀ عمومی با موضوعات مختلف ویژۀ300 نفر از متقاضیان ثبت نام شده در طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی  در شهرستان لردگان برگزار گردید.


کارگاههای ذکر شده هرکدام در زمان مشخص و به صورت جداگانه و با حضور اساتید خبره وپشتیبانهای دارای نشان استانی برای متقاضیان شهرستان لردگان برگزار گردید و با استقبال خوب متقاضیان نیز همراه شد . بدین شرح میباشند.(کارگاه آموزشی ومشاورۀ  عمومی 1-گلیم بافی2-قالی بافی وتابلو فرش3-پرورش بلدرچین4-پرورش مرغ بومی5-سرمه دوزی6-دوخت لباسهای محلی ومجلسی)


موضوعات این کارگاهها بر اساس  پتانسیلها ومزیتهای  مشاغل خانگی در فاز یک طرح شناسایی شده  و به اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان معرفی گردیده است ، که در فاز دوم طرح کارگاه عمومی ودورۀتخصصی این مشاغل برای متقاضیان به صورت کاملا رایگان توسط جهاد دانشگاهی برگزارمی گردد.


در این کارگاهها ابتدا طرح وشرح خدمات آن توسط کارشناسان دبیرخانۀ طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی برای متقاضیان تشریح وسپس متقاضیان  با کلیات فعالیت در زمینه شغلی مربوط از راه اندازی تا تولید ،فروش ، نحوۀ بازاریابی وبرند سازی محصول آشنا شدند.


لازم به ذکر است که در حاشیۀ این کارگاهها ، با حضور کارشناسان محترم اداره کار شهرستان ومشاوران طرح ،مشاوره های تخصصی  به صورت عمومی وخصوصی به متقاضیان ارائه گردید،که از خروجی مطلوب این کارگاهها ومشاوره ها به تثبیت یا تغییر شغل متقاضیان با توجه به ارزیابی متقاضیان اشاره نمود.