اخبار

آمادگی استان بوشهر برای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در سال آینده

بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

متن کامل خبر

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: خوشبختانه طرح توسعه مشاغل خانگی در استان بوشهر به خوبی اجرا شده است و برای اجرای آن در سال آینده نیز آمادگی داریم. 

مصدق کشاورزی در نشست کارگروه طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر با تقدیر از تلاش‌های جهاد دانشگاهی در راستای پیشبرد طرح عنوان کرد: حقیقتاً فعالیت شبانه‌روزی تیم بادرایت و جوان مجموعه جهاد دانشگاهی که با چاشنی علم و انگیزه در این مدت کار را دنبال کرده‌اند بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، و من به سهم خودم تشکر می‌کنم.

این مسئول با اشاره به اهمیت انعکاس موارد و اشکالات کار گفت: دغدغه‌های عزیزان را می‌دانیم، هیچ منعی در سازمان ما برای حمایت از فعالان عرصه اشتغال وجود ندارد و ما خود به دنبال ارباب رجوع هستیم و اعتبار لازم برای اعطای تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغال را داریم.

کشاورزی تصریح کرد: اولویت اصلی ما روستاها بوده که حمایت‌ها نیز انجام می‌شود، اینکه خانم نوشادی (کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی) برای فروش محصولات کارآموزان ولو غیراستاندارد کمک می‌کند جهاد محسوب می‌شود.


طرح توسعه مشاغل خانگی در بوشهر به خوبی اجرا شده است

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: باید بپذیریم که هنوز نتوانسته‌ایم در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم چرا که هم آدم‌های قانعی هستیم و هم اینکه خودنظارتی شدیدی داریم که باعث شده گاهاً صدای ما به جایی نرسد و جسارت بیان طرح‌ها و مطرح‌سازی ایده‌ها را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از نظر ما کار بزرگی انجام گرفته و خوشبختانه طرح به خوبی اجرا شده است و برای اجرای آن در سال آینده نیز آمادگی داریم.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بوشهر یادآور شد: فراهم کردن بازار اینترنتی و فضا در جهت حمایت از پیشران‌ها و فعالان در این طرح : برای برندسازی تعاونی‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان و ۶۰ درصد هزینه برند پرداخت می‌شود.

مصدق کشاورزی عنوان کرد: آنجا که نیاز به تسهیلات روستایی وجود دارد اعتبار هست و اعتبارات جدیدی نیز در حوزه گردشگری و صنایع دستی تزریق شده که اتفاقا تنها ۱۲ استان اجازه پذیرش طرح دارند که استان بوشهر یکی از آنهاست.

این مسئول عنوان کرد: به عقیده من از این پس نباید بگوییم پیشران، بلکه بگوییم خیرین. زیرا این افراد پیشران نیستند بلکه انسان‌های خیّری هستند که علم، سواد، دانش، مهارت و بازار خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند تا به آنان در اشتغال کمک کنند.