اخبار

چالش‌های طرح توسعه مشاغل خانگی

بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

متن کامل خبر

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر در نشست کارگروه طرح توسعه مشاغل خانگی استان بوشهر اظهار کرد: طی همکاری‌هایی که با جهاد دانشگاهی داشته‌ام بسیار آموخته‌ام زیرا شرایط بسیار خوب و بستری برای آموزش و رشد و توسعه فراهم شد. در جریان طرح تدوین سند زنان و همچنین الگوی نوین مشاغل خانگی سعی کردیم کار فاخر و قابل دفاعی ارائه دهیم.

مریم آذرشب توضیح داد: در طرح مشاغل خانگی با هماهنگی صفر تا صدی یک شروع بسیار خوب داشتیم، در ادامه ویروس کرونا در یک بازه زمانی کارها را به تعویق و تعطیلی کشاند و با یک سری تغییر و تحولات در تیم اجرایی و عملیاتی همراه شد که در ادامه با این تغییرات روند پروسه را دنبال کردیم.

تنها نگرانی ما بابت فراگیرها بوده است

وی با اشاره به چالش‌های طرح توسعه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: برخی تصمیم‌گیری‌ها و قراردادهای ملی سطح خدمت مشخصی برای استان‌ها ندارد و موجب بروز ابهاماتی می‌شود که امیدواریم با حل این تعارضات و رسیدگی به دغدغه‌ها در طرح‌های بعدی با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

این مسئول یادآور شد: در روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی تنها نگرانی ما بابت فراگیرها بوده است و اگر هم دغدغه‌ای بوده نگرانی‌ها و مشکلات زنان و قشر هدف بوده که وعده‌های ما در خصوص تامین معیشت خانواده و اشتغال پایدار ایشان محقق شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر تاکید کرد: جذب جامعه هدف و توجیه و آموزش آنان کار بسیار دشواری بوده است چرا که با افراد و گروه هدف خاصی کار می‌کردیم که این کار به خوبی انجام شد و طرح به خوبی در استان شکل گرفت.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از پیشران‌ها حضور داشته و به طرح مشکلات و چالش‌ها در حوزه‌های آموزش و روند اجرای طرح پرداختند که مسئولان مربوطه بر پیگیری و رسیدگی به موارد و حمایت‌های لازم تاکید کردند.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر، طرح توسعه مشاغل خانگی با ثبت نام بیش از ۱۷۰۰ نفر در حال اجرا است که کارهای مطالعاتی و نیازسنجی هر شهرستان و تشکیل شبکه و معرفی پیشران در حال انجام بوده و با همراهی دستگاه های مرتبط فاز مشاوره، آموزش و توانمندسازی اجرا می‌شود.