اخبار

مصاحبه آقای دکتر جمالزاد ریاست محترم سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با صدا و سیما و معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

گيلان

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

متن کامل خبر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان  ؛ رییس جهاد دانشگاهی گیلان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت گفت : دولت دوازدهم در راستای اهداف و مصوبات ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ، ایجاد 83 هزار فرصت شغلی مرتبط با مشاغل خرد و خانگی را در بستر مشارکت وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی هدف گذاری کرده که سهمیه گیلان از این رقم 2 هزار و صد شغل خانگی و خرد در حوزه صنایع دستی ، تبدیلی بخش کشاورزی و زیورآلات سنتی ست. 
دکتر جمالزاده با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 400 گیلانی در این حوزه ساماندهی شده اند  تصریح کرد: حمایت از متقاضیان مشاغل خرد و خانگی سقف مشخصی ندارد و علاقه مندان واجد شرایط می توانند با ثبت نام در سامانه www.INHB.ir تحت پوشش زنجیره ی حمایتی جهاد دانشگاهی قرار گیرند.
وی  با بیان اینکه محدوده ی سنی ۱۸ تا 55 سال مشمول مشارکت در طرح ملی حمایت از مشاغل خرد و خانگی دولت می شوند افزود: این افراد نباید تحت پوشش بیمه ی هیچ کارفرمایی باشند.
رییس جهاد دانشگاهی گیلان با اشاره به سیاست‌های حمایتی پیش بینی شده برای این طرح تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های فردی، آموزش صحیح ، اتصال به زنجیره ارزش ، تضمین و پایدارسازی بازار فروش و برند سازی از ویژگیهای طرح ملی مشاغل خرد و خانگی دولت است که از سوی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور و متناسب با ظرفیت بومی استان ها اجرا می شود.
وی گفت : متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سئوال یا ابهامی می توانند با معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با شماره ۰۱۳۳۳۳۶۲۲۷۴ تماس بگیرند.