اخبار

برگزاری نشست تخصصی بررسی پتانسیل اشتغال رشته پرورش زالوی طبی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در استان ایلام با حضور مسولان استانی در جهاد دانشگاهی

ايلام

۱۳۹۷/۰۹/۲۸

متن کامل خبر

نشست تخصصی بررسی پتانسیل ایجاد اشتغال رشته تکثیر و پرورش زالوی طبی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در استان ایلام با حضور مسولان استانی در جهاد دانشگاهی برگزار شد.


این نشست با حضور خانم شادیوند مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام، خانم سلطانی مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سلیمانی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) نماینده بنیاد شهید استان، نماینده صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل شرکت هیرودین به عنوان پشتیبان رشته پرورش و تکثیر زالوی طبی در الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.


خانم شادیوند مدیر کل امور بانوان استانداری ایلام در این نشست اظهار کرد: لازم است از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها فرهنگ سازی شود و پرورش زالو به عنوان یک شغل جا بیفتد.


وی با بیان اینکه زنان روستایی می‌توانند در این زمینه فعالیت مثبتی داشته با شند گفت: امیدواریم این طرح در استان و به همت جهاد دانشگاهی به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسد.


 فرهنگ‌پور مدیر عامل هیرودین نیز در این نشست با تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت گفت: استان ایلام پتانسیل خوبی برای تکثیر و پرورش زالو دارد و با حمایت دستگاههای دولتی می تولن گام موثری برای توسعه استان برداشت.


 طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و همکار در ۹ استان پایلوت طرح در حال اجراست.