اخبار

نشست هم اندیشی معاون آموزشی جهادانشگاهی با دفتر تسهیلگری صادقیه بجنورد برگزار شد

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۰۵

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، نشست هم اندیشی حسن خوش صفا، معاون آموزشی جهادانشگاهی استان با امین افراسیابی، مدیر دفتر تسهیلگری صادقیه بجنورد در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد دوره های آموزشی عمومی و تخصصی برای 100 نفر از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار متقاضی مشاغل خانگی در رشته های گلیم در حاشیه شهر برگزار شود.
همچنین این زنان پس از آموزش به پیشران فعال این رشته سرکار خانم نارنج شاکری معرفی می شوند، تا فرآیند اتصال به بازار آنان انجام شود.
 گفتنی است برپایی کلاس های ریسندگی، چرم دوزی و کلاه گیس هم برای حدود 35 نفر از زنان علاقمند به اشتغال در کسب و کارهای خانگی در دستور کار قرار دارد.
لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی در تمامی استان‌های کشور در حال اجرا است.
همچنین این طرح تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای اجرا می‌‎شود.
لازم به ذکر است ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سایر استان‌های کشور از شهریور ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می توانند برای آگاهی از ظرفیت‌ها، شرایط و مزیت‌های این طرح به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
گفتنی است حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت، نداشتن بیمه کارآفرینی(افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت‌نام ندارند) از شرایط ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور است.
انتهای پیام