اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان اعلام کرد: اجرای موفق مرحله اول طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

سمنان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵

خلاصه خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از اجرای موفق مرحله اول طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت جهاددانشگاهی در استان سمنان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، اسماعیل غنیان در کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی در استانداری سمنان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می شود.

غنیان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی  و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

وی ادامه داد: فرصتهای شغلی جدید ناشی از اجرای برنامه های اشتغالزایی استان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیتهای تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی و .... می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان کل اعتبارات بخش مشاغل خانگی استان را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 93.5 درصد از اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

غنیان با بیان اینکه فرصت شغلی در استان سمنان وجود دارد، اما متقاضی کار وجود ندارد، گفت: با توجه به شواهد موجود، استان سمنان به سمت فنی شدن در حال پیش رفتن است لذا لازم است با مشارکت تمامی دستگاه‌های همکار، افراد جویای کار بدون مهارت به سمت مهارت آموزی در مراکز فنی و حرفه ای هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرک بدون مهارت، منجر به اشتغال نخواهد شد گفت: در طی سال‌های اخیر میزان اشتغال در استان سمنان در تمامی زمینه ها اعم از استخدام ، پیمانکاری ، واگذاری و صدور مجوز حدود ۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود .