اخبار

اتصال به بازار و پایدار سازی از اهداف مهم طرح مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به اینکه، اتصال به بازار و پایدار سازی، هدف اصلی طرح توسعه مشاغل خانگی است گفت: مهمترین بخش و نقطه تمایز این طرح، اتصال افراد به بازار کار می باشد که این مهم در بسیاری از طرح های مشابه نادیده گرفته شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان، دکتر عبدالله میرزابیگی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی صبح امروز در جلسه آموزشی پیشرانان ضمن تشریح کامل طرح اظهار کرد: آموزش و توانمند سازی متقاضیان از وظایف مهمی است که باید افراد کارافرین به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اتصال به بازار و پایداری سازی،هدف اصلی طرح توسعه مشاغل خانگی است گفت: مهمترین بخش و نقطه تمایز این طرح، اتصال افراد به بازار کار می باشد که این مهم در بسیاری از طرح ها نادیده گرفته شده است

میرزابیگی با اشاره به جایگاه والای کسب و کار در اسلام گفت: شغل و حرفه  برای جوانان از اهمیتی دو چندانی برخوردار است به گونه ای که آثار تربیتی، روان‏شناختی، اجتماعی و معنوی بالایی را در فرد به دنبال دارد.

قابل ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف اشتغال زایی برای 54 هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی توسط دو مجموعه وزارت کار(کارفرما طرح) و جهاد دانشگاهی (مجری طرح) در 31 استان در حال انجام  و پیگیری است که در این میان سهم استان  همدان، 2100 نفر می باشد.

گفتنی است این طرح در سه فاز ظرفیت سنجی، آموزش و توانمند سازی و اتصال به بازار در حال اجرا است که در فاز نخست این طرح 11 رشته و ظرفیت در سطح استان در حوزه مشاغل خانگی شناسایی شده است.