مدیر طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی، توسعه بازار بینالملل در حال پیگیری است و در این راستا به دنبال توسعه بازارهای فروش محصولات پیشرانان در کشورهای عراق، بنگلادش و تایلند هستیم.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی اظهار کرد: اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان از مهرماه سال ۹۶ در استان آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه این طرح به مرحله پایانی رسیده است، ادامه داد: این طرح در حال حاضر به مرحله فروش محصولات تولیدی متقاصیان اشتغال که زیر نظر یکی از پیشرانان طرح به تولید محصول پرداختهاند، رسیده است.
مدیر طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای توسعه بازار و فروش محصولات پیشرانان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی چهار نفر از پیشرانان طرح که در حوزه صنایع دستی فعالیت داشتند به نمایشگاه صنایع دستی کشور اعزام و در این نمایشگاه شرکت کردند.
ابراهیمی تصریح کرد: جهادددانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمامی هزینههای مربوط به اجاره غرفهها و اسکان را برعهده داشته است.
وی با بیان اینکه محصولات فروش رفته حاصل تولیدات متقاصیان طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی بوده است، اظهار کرد: عرضه محصولات این متقاضیان به بازار به طرق مختلف در حال شکل گیری است.
مدیر طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حضور در نمایشگاههای استانی و کشوری، دریافت سفارشات از سازمانهای مختلف، توسعه بازارهای بینالمللی را از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال انجام برای فروش محصولات ذکر کرد.
ابراهیمی با تاکید بر برندسازی، بسته بندی با کیفیت و ارائه محصولات با کیفیت بهتر نسبت به گذشته، تصریح کرد: یکی از اهداف طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی این است که برای تولیدات مشاغل خانگی، برند منحصر به فرد ثبت و محصولات در این قالب عرضه شوند.
وی افزود: در ادامه اقدامات این طرح، با رایزنیهای انجام گرفته توسط جهاد دانشگاهی کشور با تاجر عراقی، مکانی در این کشور مورد بازدید قرار گرفته و مقرر شده در صورت تایید نهایی، برای فروش محصولات پیشرانان از این فضا بهره ببریم.
مدیر طرح ملی الگوی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که در هر شغل مزیتدار خانگی به صورت شبکهای فعالیت انجام شود و تمامی ارکان زنجیره ارزش هر شغل تحت نظر پیشران اصلی ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: توسعه بازار بینالملل در حال پیگیری است و در این راستا به دنبال توسعه بازارهای فروش محصولات پیشرانان در کشورهای بنگلادش و تایلند هستیم.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷