اخبار

تشریح «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در کمیته نظارت مشاغل خانگی خراسان‌شمالی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۰۵

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از تشریح «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در کمیته نظارت مشاغل خانگی استان خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان در جلسه کمیته نظارت مشاغل خانگی استان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری بوده مطرح و اهداف آن برای دستگاه های مختلف تبیین کرد.
در این جلسه بر معرفی نماینده از دستگاه های اجرایی فعال در حوزه مشاغل خانگی، معرفی پیشران های جدید، توسعه مشاغل خانگی در شهرستان ها،تمرکز بر اشتغال های جدید،لزوم همکاری  دستگاه ها با جهاددانشگاهی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تاکید بر برپایی جلسات ماهیانه  و نشست های علمی و هم اندیشی با نمایندگان دستگاه های اجرایی تاکید شد.
گفتنی است نمایندگان دستگاه های اجرایی صنعت و معدن تجارت، بنیاد شهید و امور ایثارگران،جهادکشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره)،فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران،میراث فرهنگی و اداره کارتعاون و رفاه اجتماعی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در این جلسه حضور داشتند.
لازم به ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی در تمامی استان‌های کشور در حال اجرا است.
ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی در خراسان شمالی همزمان با سایر استان‌های کشور از شهریور ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می توانند برای آگاهی از ظرفیت‌ها، شرایط و مزیت‌های این طرح به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
گفتنی است حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت، نداشتن بیمه کارآفرینی(افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت‌نام ندارند) از شرایط ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور است.
انتهای پیام