اخبار

بازدید مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان از کارگاه خیاطی بانوی کارافرین سرکار خانم قربانی

گلستان

۱۳۹۹/۱۲/۰۶

متن کامل خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل  خانگی استان گلستان، جناب اقای متین تقی بائی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از کارگاه خیاطی خانم قربانی مدرس و پیشران خیاطی و فرش شهرستان گرگان بازدید کردند.
در این جلسه زمینه های همکاری هنرمندان و افراد زیر حوزه این  کارگاه و مشکلات عمده از جمله ( تهیه مواد اولیه مناسب و مکان مناسب برای کار) درمسیر پیشبرد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مورد بررسی قرار گرفت. و با توجه به اطلاعات به دست آماده از عملکرد ایشان تصمیم به همکاری و مشارکت در حوزه بازاریابی، آموزش و... گرفته شد.
تقی بائی  گفت: در طرح ملی مشاغل خانگی هدف ابن است که متقاضیان صاحب کسب و کار مستقل شوند و متقاضیانی که توان تولید  دارند اما در فروش محصولات خود دچار مشکل هستند با معرفی به پیشران ها و اتصال به بازار صاحب شغل و درامد پایدار میشوند و چنانچه تولید کنندگان محصولات، تجربه خود را با علم و آموزش همراه کنند به طور قطع نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد
وی افزود: یکی از راهکارهای توانمندسازی اقشار جامعه ایجاد اشتغال منتهی به درامد پایدار و اتصال به بازار است. در طرح‌های قبلی متقاضیان تنها با کسب یک مهارت و سپس تهیه مواد اولیه با سرمایه شخصی یا اخذ وام از نهادهای حمایتی اقدام به تولید می‌کردند که به دلیل عدم شناخت بازار، نداشتن استاندارد مناسب، نداشتن بسته‌بندی مناسب، نداشتن بودجه ، بازاریابی و برندسازی، در فروش دچار مشکل و شکست می‌شدند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.
تقی بائی ادامه داد: ارائه اموزش های عمومی و تخصصی، مشاوره، اتصال به بازار، ایجاد درامد پایدار از مزیت های این طرح می باشد