اخبار

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گامی در راستای رفع بیکاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۲/۰۶

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را گامی در راستای رونق اقتصادی خانواده‌ها، تحقق شعار سال و رفع بیکاری دانست.
سیروس رضایی با اشاره به اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به صورت پایلوت در استان و همزمان در هشت استان دیگر کشور در سال‌های 96 تا 98 اجرا شد، اظهار کرد: طی موفقیت های حاصل شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم بر اجرای طرح در 31 استان کشور به منظور رونق اقتصادی خانواده‌ها و نیز تحقق شعار سال و برای توسعه مشاغل خانگی و رفع بیکاری گرفت.
به گفته وی، در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی در سه سال اخیر در سه فاز نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار  متقاضیان مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرد و نتیجه این عملکرد تعمیم این طرح در سطح کشور شد.
رضایی با اشاره به سهمیه 800 نفری استان در طرح جدید، تصریح کرد: در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی، پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی  وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است که با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و نهایتا با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان ایجاد کسب و کار خانگی می‌توانند با مراجعه به سامانه inhb.ir برای ثبت‌نام مراجعه و در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03833380723 تماس گرفته و یا به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند.