اخبار

تدوین برنامه پنج ساله برای فرشبافان زنجانی

زنجان

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

متن کامل خبر

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برنامه‌ای که برای فرش دستباف استان زنجان تدوین می‌شود با افق پنج ساله در نظر گرفته شده است.

محسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تصمیماتی که در استان اتخاذ شده برنامه‌ حمایتی برای فرشبافان استان زنجان برای سال آینده تدوین می‌شود. اقدامات لازم برای تدوین این برنامه در حال انجام بوده و امیدواریم با تدوین این برنامه بتوانیم بخشی از مشکلات حوزه فرش استان زنجان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح فرشبافان واقعی نیز شناسایی می‌شوند، افزود:  شناسایی فرشبافان واقعی در مناطق روستایی با کمک دهیاران امکان‌پذیر است اما در مناطق شهری این موضوع مشکل بود اما با این حال شناسایی کسانی که صد درصد درآمدشان از فرش است را، در دستور کار خود قرار دادیم.

این مسئول با بیان اینکه هدف از این اقدام این است که خدمات ارائه شده به فعالان واقعی داده شود، ادامه داد: تاثیرگذاری این اقدامات نیز منوط به اعتبارات تخصیصی دارد و اگر اعتبارات خوبی برای حمایت از فرشبافان داده شود قطعا حمایت‌های تاثیرگذاری از فعالان این صنعت می‌شود.

جعفری تصریح کرد: مهمترین دغدغه‌ای که در حال حاضر در این حوزه وجود دارد حمایت دولت از فرشبافان واقعی است که صد درصد درآمدشان از فرش است. به دلیل پراکندگی فعالان این صنعت در سطح استان پالایش آن نیز کار مشکلی است که امیدواریم دهیاران همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: برنامه‌ای که برای فرش دستبافت استان زنجان تدوین می‌شود با افق پنج ساله در نظر گرفته شده و این برنامه تاثیر در بازار فرش نمی‌تواند داشته باشد و در واقع این طرح بیشتر جنبه حمایتی دارد؛ همچنین اقدامات حمایتی از تولیدکنندگان فرش دستبافت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه انجام می‌شود.