اخبار

بازدید نماینده مردم ایلام در مجلس از ستاد راهبری الگوی مشاغل خانگی/ بسط طرح مشاغل خانگی در استان ضروری است

ايلام

۱۳۹۷/۰۹/۲۱

متن کامل خبر

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از ستاد راهبری طرح الگوی نوین مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام بازدید و بسط فعالیت‌های این مرکز در استان را ضروری دانست.


به گزارش خبرنگار سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، «جلال میرزایی» در جریان این بازدید اظهار کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بخش‌های مهمی از اشتغال را دربر می‌گیرد و تولید کننده را از مرحله آموزش تا فروش حمایت و پشتیبانی می‌کند و اتکا به تسهیلات بانکی ندارد، این طرح باید بیش از پیش مورد حمایت مسئولان قرار گیرد این الگو پتانسیل تعمیم سایر طرح‌های اشتغالزایی را دارد و یک رویکرد جدید به این مقوله دارد که برآمده از یک بینش علمی است.


وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای در حال شبکه‌سازی در این بخش است گفت: مشاغل خانگی می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال کشور را حل کند و حضور جهاد دانشگاهی در این عرصه بسیار لازم است، آمادگی دارم هر زمان نیاز باشد در تسهیل و تسریع اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی به این نهاد کمک کنم و از توان خود در مجلس برای کمک به اجرای هر چه بهتر طرح اشتغالزایی جهاد دانشگاهی استفاده خواهم کرد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی اتصال به برندهای استانی، کشوری و بین المللی و حمایت از تولیدکننده نوپا تا رسیدن به تولید باکیفیت مد نظر برندها را توسط جهاد دانشگاهی کاری مهم برشمرد.


 میرزایی حمایت هر چه بیشتر معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این طرح، در استان‌هایی شبیه ایلام را خواستار شد.


در این بازدید مهندس سید غلامرضا حسینی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام به تشریح طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پرداخت و نحوه اجرای آن در فازهای اول، دوم و سوم در استان را توضیح داد.


طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و همکار در ۹ استان پایلوت طرح در حال اجراست.