اخبار

سفر مدیرعامل شرکت «ایران هاروست» به کردستان؛ "شهروند کشاورز" طرحی نوآورانه اجتماعی در عرصه کشاورزی کردستان است

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۲۳

متن کامل خبر

پشتیبان ملی رشته کشاورزی طرح توسعه مشاغل خانگی، با اشاره به اینکه طرح گلخانه شهروند کشاورز یک کار نوآورانه اجتماعی در عرصه کشاورزی است، گفت: این طرح یک کار استارت آپ کشاورزی بوده که به وسیله جامعه حمایت می شود و در صددیم که بتوانیم این پروژه را با موفقیت اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کردستان، سام صفوی امروز ۲۳ مهر در جریان بازدید از دبیرخانه الگوی جدید طرح توسعه مشاغل خانگی با حضور در خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: شرکت ایران هاروست به عنوان پشتیبان ملی رشته کشاورزی برای حمایت از طرح مشاغل خانگی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در حال اجرا می باشد، معرفی شده است.
وی افزود: طرحی که توسط شرکت به دبیرخانه مرکز طرح ارایه شده، طرح شهروند کشاورز یا ایجاد گلخانه های زیستی شهری است که می تواند با اشتغال زایی مناسبی در شهرهای هدف گامی موثر در راستای اشتغال پایدار باشد.
پشتیبان ملی رشته کشاورزی مشاغل خانگی، بیان کرد: در حال حاضر روندی در دنیا به وجود آمده که طبق آن باید شهرها بتوانند عمده غذای مورد نیاز را در همان شهر خود تامین و تولید کنند.
وی با بیان اینکه در دنیا این فرآیند شروع شده و در ایران نیز از سال ۹۵ مورد بررسی قرار گرفته است ادامه داد: این طرح، در قالب ایجاد گلخانه های شهروند کشاورز محصولات زیستی مورد نیاز تولید شده که تا کنون در ۴ استان کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
صفوی اعلام کرد: گلخانه شهروند کشاورز با متراژ ۱۰۰ مترمربع به کشت سیفی جات و سبزیجات برگی ارگانیگ اختصاص داده می شود و می تواند معیشت یک خانواده را تامین کند.
این پشتیبان ملی، عنوان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته احداث این گلخانه به طور تقریبی ۱۰ میلیون تومان برای هر خانوار هزینه دارد و برای یک تا دو نفر اشتغال پایدار ایجاد می کند.
وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بخواهیم این طرح را به صورت گسترده اجرا کنیم مایلیم که در شهرهای هدف طرح های پایلوت را موفق اجرا و در صورت موفقیت آن را به الگویی برای همه مردم تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح یک کار نوآورانه اجتماعی در عرصه کشاورزی است یادآور شد: این طرح یک کار استارت آپ کشاورزی بوده که به وسیله جامعه حمایت می شود و در صددیم که بتوانیم این پروژه را با موفقیت اجرا کنیم.
گفتنی است مدیرعامل شرکت ایران هاروست طی امروز، نشستی با حضور ریاست جهاددانشگاهی استان، مدیر اشتغال اداره کل کار و مدیر اجرایی طرح برگزار و از چند طرح کشاورزی خانگی و همچنین مرکز خرید محصولات کشاورزی شهر سنندج بازدید کرد.