اخبار

برگزاري جلسه هم انديشي دستگاههاي اجرايي با مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

خلاصه خبر

جلسه هم انديشی دستگاه های اجرايی با مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان هرمزگان در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان تشكيل شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهی استان هرمزگان صدیقه مظفر مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در ابتدای جلسه به تشريح طرح، هدف مطالعه و نتايج آن پرداخت و خواستار مشاركت و تعامل نمايندگان دستگاههای اجرايی با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان شد.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی ضمن تشریح طرح ملی مشاغل خانگی،  گفت: ما اکنون در فاز دوم توانمند‌سازی‌ متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هستیم.

این مقام مسئول افزود: از این رو جهت هماهنگی بیشتر و مشارکت واحدهای مجری طرح در برگزاری نمایشگاه مذکور، نشست وبیناری با حضور مدیران پروژه واحدهای مجری طرح 31 استان در روز یکشنبه، مورخ 10 اسفندماه از ساعت 13 برگزار شد.

مظفر ابراز کرد: پیرو پیگیری‌ها و هماهنگی‌های اولیه به عمل آمده و به منظور تسهیل روند اتصال به بازار و کمک به افزایش فروش محصولات پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی اولین نمایشگاه اختصاصی طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی را در روزهای پایانی سال 1399 با اختصاص حداقل 100 غرفه مستقل در یکی از مناطق مهم تجاری تهران برگزار می‌کند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی گفت: برگزاری این نمایشگاه اولین گام در ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات کسب و کارهای خانگی تحت عنوان برند ملی OHOP ( هرخانه یک محصول) نیز محسوب می‌شود.

در ادامه جلسه حبیب کشاورز، کارشناس مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به تشریح طرح پرداخت و از جهاد دانشگاهی در خصوص نحوه جمع آوری آمار و اطلاعات و همكاری دستگاههای اجرایی، ارائه آموزش های عمومی و مشاوره تشکر  نمودند.

کارشناس مشاغل خانگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ابراز کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.

کشاورز با اشاره به اینکه آمار متقاضیان طرح ملی هرمزگان پس از از ارزیابی بیش از 5 هزار نفر می باشد و این تعداد افراد بیش از ظرفیت اعلام شده هستند، گفت:  از تمامی  دستگاهها خواستند که  در این طرح ملی مشارکت بیشتری نسبت به قبل داشته باشند و پیشران های قدرتمند متناسب با مزیت شغلی را شناسایی و به جهاد دانشگاهی معرفی نمایند .

کارشناس مشاغل خانگی اداره کل تعاون در پایان گفت:در شهرهایی که پیشران های قوی با طرح ملی مشارکت داشته اند اتصال به بازار فاز سوم طرح سریع تر رخ داده است.

درادامه این نشست مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان کارشناسان ادارات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناس اتاق تعاون، فرهنگ و ارشاد و اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، استانداری، بسیج سازندگی ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و اداره کل بهزیستی حضور داشتند مقرر شد که تمامی دستگاها اجرایی  پیشران‌های موفق، صاحب برند و دارای محصولات متنوع و با کیفیت را جهت شرکت در این نمایشگاه معرفی نمایند.

انتهای پیام