اخبار

صنایع دستی و فرش کهگیلویه و بویراحمد قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه ای دارند

كهگيلويه وبويراحمد

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

متن کامل خبر

صنایع دستی و فرش کهگیلویه و بویراحمد قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه ای دارند
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع دستی و فرش این استان از ظرفیت‌ها و زمینه هایی است که قابلیت توسعه بازار در سطح منطقه ای و ملی دارد.

«ارسلان حسن پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آموزش و توانمندسازی و توجه به تولید بر اساس نیاز بازار یعنی هر دوتا موضوع هم آموزش و هم تولید براساس نیاز بازر دنبال شود قطعا به توسعه مشاغل خانگی در استان کمک می کند.

وی اظهارکرد: در این چند ساله برنامه های خوبی در خصوص توسعه مشاغل خانگی از جمله آموزش‌های هدفمندی که از طریق مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه ای و حمایت‌های مالی که توسط بانکها صورت گرفته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات اگر در مسیر خدمت اجرا شود قطعا به توسعه مشاغل خانگی کمک می کند و طی یکی دوسال گذشته در اجرای طرح مشاغل خانگی تسریع و تسهیل خوبی صورت گرفت.

حسن پور تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی، ایجاد شبکه کسب و کار، توجه به بازاریابی و فروش محصولات، حمایت از پشتیبانها و اعطای تسهیلات جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: صنایع دستی و فرش این استان از ظرفیت‌ها و زمینه هایی است که قابلیت توسعه بازار در سطح منطقه ای و ملی دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کسب و کار ندانستن مشاغل خانگی از سوی متقاضیان، دانستن نقطه شروع کننده برای حرکت به سمت اشتغالزایی و کارآفرینی و تنها دریافت تسهیلات با نام مشاغل خانگی از جمله نقاط ضعف راه اندازی کسب و کارهای خانگی است.

حسن پور اظهار کرد: نداشتن هدف و آینده نگر نبودن نسبت به کاری که انجام می دهند و نداشتن شبکه کسب و کار و زنجیره تولید مهمترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تاکید کرد: در صورتی که همراه آموزش خوب و نیاز بازار اقدام شود طرح مشاغل خانگی در توسعه مشاغل خانگی استان موثر خواهد بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای مشاغل خانگی متناسب با فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها، مشاغل بر اساس انگیزه شخصی انتخاب شود بعد شخص می تواند متناسب با آن شغل مهارت لازم را ببیند.

حسن پور بیان کرد: صنایع دستی، فرش، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی، تولید گیاهان دارویی از مشاغل خانگی مناسب زنان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به فرهنگ استان است.