اخبار

نقش سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار به عنوان تامین کنند مواد اولیه و بازار فروش محصولات مشاغل خانگی استان

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

خلاصه خبر

.


متن کامل خبر

نشست هم اندیشی  مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری چابهار با کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در چابهار برگزار شد.
در ابتدای نشست حمید داودی راد ، کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با اشاره به روند فعالیت طرح بیان داشت : این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی بعنوان مجری سپرده شده است و در سه فاز برنامه ریزی و در حال اجراست.
وی بیان کرد : هدف طرح ایجاد ، توسعه و پایدار سازی مشاغل خانگی است از این رو با تاکید بر ایجاد شبکه های پویای عمودی و افقی سعی در پیاده سازی با کیفیت و موثر زنجیره های ارزش در مزیت های شناسایی شده در استان را مدنظر دارد..
در ادامه عدنان حسینی ، مدیر گردشگری منطقه آزاد تجاری چابهار بیان داشت : امید است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شناسایی مزیت ها بومی منطقه ، ظرفیت های منطقه آزاد تجاری ، صنعتگران و مشاغل خانگی که عمدتا در روستاها فعال هستند و برخی نیز تحت حمایت این سازمان قرارگرفته اند کمک شایانی را در ایجاد زنجیره های ارزش در استان بمرحله ظهور برساند.
در همین راستا سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار در گام اول با شناسایی و گرد آوری صنعتگران فعال صنایع دستی منطقه ، اقداماتی را جهت یاری این عزیزان برای تولید برداشته و در آینده ای نزدیک با ایجاد گذر صنایع دستی برای فروش محصولات و تسهیل در بازار فروش یاری بخش صنعتگران نیز خواهد بود. 
امید است تعامل و همکاری با دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثمرات خوبی را برای مردم منطقه داشته باشد.
در پایان داودی راد از حسن توجه مسئولین منطقه آزاد تجاری به مشاغل خانگی و انجام رسالت اجتماعی برای مردم منطقه برای آینده ای پویا تشکر و قدردانی نمود.