اخبار

نشست بررسی مشکلات دست بافته های داری استان و معرفی سامانه پیشه به ریاست زهرا یعقوب نژاد مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری

گيلان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

متن کامل خبر

نشست بررسی مشکلات دست بافته های داری استان و معرفی سامانه پیشه (سامانه جامع کسب و کار ) به ریاست زهرا یعقوب نژاد مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ، عبدالله احراری مدیر عامل توسعه شبکه دستبافته های داری و دستگاهی استان خراسان رضوی و مسئول سامانه پیشه ، افشین یگانه فر مسئول طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از سازمان جهاد دانشگاهی و جمعی از کارشناسان ، طراحان و مدیران آموزشگاه های فرش استان در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری گیلان برگزار گردید .
زهرا یعقوب نژاد ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز مرد  بر لزوم تشکیل اتاق فکر در حوزه فرش در استان تاکید کرد و گفت: راه اندازی این اتاق فکر می تواند ضمن مشخص کردن اولویت های تولیدکنندگان؛ دغدغه پیشران ها در بخش فروش را احصا و به رونق تولید و فروش فرش در استان کمک نماید وی تصریح کرد:  طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار صورت گرفته و این حمایت تنها در ارائه تسهیلات خلاصه نشد ه است ، بلکه هدف رسیدن به الگوی نوین مشاغل خانگی بوده که تا به معنای واقعی حمایت و پشتیبانی شوند .
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به توانمندی و پتانسیل بالای گیلانیان در حوزه دست بافته های داری گفت: فروش محصولات یکی از اصلی ترین مشکل تولیدکنندگان در بخش دست بافته های داری است و باید دست بافته های داری در استان بصورت یک مجموعه هدفمند و برنامه ریزی دیده و حمایت شوند. .
در ادامه احرای مسئول سامانه پیشه ضمن معرفی این سامانه ، افزود :  مشاغل خانگی بطور عام و فرش دست بافت بصورت خاص یکی از اصلی ترین نقش ها را در رونق تولید و کسب و کار دارند، گفت: هدف اصلی سامانه دست بافته های پیشه متصل کردن تامین کنندگان و پیشه وران به یکدیگر است.
مسئول سامانه پیشه با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی هنرهای سنتی این است که از کار تیمی غافل هستند، یادآور شد: وحدت رویه و تشکیل اتاق فکر از ضرورت های در مسیر توسعه و رونق فرش بافی است .
سپس حاضرین ضمن معرفی خود به مهمترین مشکلات و دغدغه های خود در حوزه فرش اشاره نمودند .