اخبار

معرفی 460 هنرمند صنایع‌دستی خراسان شمالی برای برخورداری از بیمه اجتماعی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۱۳

خلاصه خبر

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: 460 نفر از سرپرستان خانوار که در حوزه صنایع‌دستی فعال هستند برای برخورداری از خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی شدند.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه مشاغل خانگی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: این افراد پس از احراز هویت از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور می‌توانند از مزیت و خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از شاغلان صنایع‌دستی استان، روستاییان و عشایر هستند، عنوان کرد: در این شرایط که شاهد شیوع بیماری کرونا و آسیب‌هایی در حوزه مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی هستیم باید حمایت‌های لازم از هنرمندان این حوزه انجام شود که بیمه یکی از این مطالبات به‌حق است.

قهرمانیان عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی، هنرمندان این حوزه برای عبور از مشکل فروش تولیدات خود، فعالیت در بازارهای آنلاین و مجازی را در پیش گرفتند که شاهد رشد فروش در این حوزه بودیم.

وی با بیان این‌که هم ‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵هزار صنعتگر و هنرمند در زمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: 1۹ رشته در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده، چهار  اثر دارای مهر اصالت یونسکو است و ۶۴ اثر نیز مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

گفتنی است به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی علاقمندان می توانند به سامانه Inhb.irمراجعه کنند.

افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

 

انتهای پیام