اخبار

صنایع دستی استان هرمزگان قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه ای دارد

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۲/۱۳

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از ظرفیت‌ها و زمینه های صنایع دستی و فرش و گلیم استان هرمزگان قابلیت توسعه آن به بازار در سطح ملی و منطقه ای خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی ، «صدیقه  مظفر» مدیراجرایی طرح ملی مشاغل خانگی  به آموزش و توانمندسازی و توجه به تولید بر اساس نیاز بازار اشاره کرد و گفت:اگر آموزش و تولید براساس نیاز بازر دنبال شود قطعا به توسعه مشاغل خانگی در استان کمک  شایانی خواهد نمود.

وی با بیان اینکه در خصوص توسعه مشاغل خانگی از جمله آموزش‌های هدفمندی که از طریق مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه ای وانجام شده است، افزود: قوانین و مقررات اگر در مسیر خدمت اجرا شود قطعا به توسعه مشاغل خانگی کمک می کند .

مظفر اظهار کرد: در طرح ملی مشاغل خانگی آموزش و توانمندسازی، ایجاد شبکه کسب و کار، توجه به بازاریابی و فروش محصولات، حمایت از پشتیبانها اهمیت فراوانی دارد و این ام میسر نمیشود جز با هم بستگی تمام ارگانهای دولتی ، غیردولتی و گروهای جهادی ،بسیج مردمی، خیرین  و ........را می طلبد که با این طرح همکاری کنند .

وبا تاکید بر اینکه  این طرح آغازیست برای حرکت به سمت اشتغالزایی و کارآفرینی در راه اندازی کسب و کارهای خانگی است، ادامه داد: استان هرمزگان از ظرفیت های بلایی همچون صنایع دستی و فرش، گلیم و حصیر، فراوردهای خرما ، شیلات ودیگر تولیدات برخوردار است که قابلیت توسعه به  بازار در سطح منطقه ای و ملی  را دارد.

لازم به ذکر است این طرح با کارفرمایی اداره کارو رفاه اجتماعی و مجری گر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود

انتهای پیام