اخبار

دیدار مدیر اجرایی طرح ملی بامدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان

هرمزگان

۱۳۹۹/۱۲/۱۳

خلاصه خبر

دیدار مدیر اجرایی طرح مالی توسعه مشاغل خانگی بامدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان


متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه مشاغل خانگی اشتغال، صدیقه مظفر ، مدیر اجرایی طرح ملی  توسعه مشاغل خانگی گفت: داشتن حرفه و شغل مناسب از جمله مسائلی است که برای انسان‏ها اهمیت زیادی دارد. شغل و حرفه در رابطه با جوانان از اهمیتی دو چندان برخوردار است. شغل و حرفه مناسب علاوه بر تأمین نیازمندی‏های اقتصادی، آثار تربیتی، روان‏شناختی، اجتماعی و معنوی نیز دارد

وی اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری دو مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرمای طرح و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری این طرح در 31 استان در حال انجام و پیگیری است.

مدیر اجرایی طرح ملی  توسعه مشاغل خانگی ادامه داد: طرح توسعه مشاغل خانگی بر اساس بررسی طرح های اشتغال که در سال‌های مختلف توسط وزارت کار انجام شده است طراحی و تدوین شده است که در آن تمام نقاط قوت و ضعف طرح های پیشین مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر با اشاره به اینکه این طرح در سه فاز اجرا می شود عنوان کرد: ی با بیان اینکه مهمترین رکن در طرح های اشتغالزایی، «اتصال به بازار» است گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شناسایی ظرفیت ها در هر منطقه، برگزاری دوره های آموزشی رایگان در جهت توانمند نمودن متقاضیان و در نهایت اتصال به بازار می تواند گام موثری در رفع بیکاری و اشتغال افراد فراهم آورد.

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: توجه به نقش کار و عمل در اعتلای حیات اقتصادی و اجتماعی فرهنگی جامعه، کوشش برای ارتقای فرهنگ کار و زدودن عوامل مزاحم و باز‌دارنده یک ضرورت اعتقادی ملی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه امروزه دغدغه همه ما اشتغال است،  افزود : همکاری جهاد دانشگاهی را در اجرایی شدند طرح مشاغل خانگی ارزشمند خواند و اعلام کرد از هرگونه همکاری دریغ نمی کند.

انتهای پیام