اخبار

حضور فعالانه اعضای شبکه دستبافته‌های طرح نوین مشاغل خانگی در دهمین نمایشگاه فرش مشهد

خراسان رضوئ

۱۳۹۷/۰۹/۱۵

متن کامل خبر

تعدادی از اعضای شبکه دستبافته های داری و دستگاهی طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در دهمین نمایشگاه فرش دستباف مشهد شرکت کردند.


بخشی از پشتیبانان شرکت کننده که ازتمکن مالی و اقتصادی مناسب برخوردار بودند به صورت معمول اقدام به خرید فضای غرفه از نمایشگاه کرده و حدود 10نفر از پشتیبانان که بیشتر از بانوان مناطق محروم بودند با رابزنی جهاد دانشگاهی با نمایشگاه و اتحادیه فرش دستباف غرفه رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.


در مدت 5روز برگزاری نمایشگاه به صورت تمام وقت، عامل توسعه شبکه دستبافته های داری و دستگاهی همه شرکت کنندگان را مورد حمایت قرار داد.


برگزاری جلسه طراحان و نقاشان فرش استان و تاکید بر انجام تشریفات ثبتی انجمن طراحان و نقاشان فرش استان، وصل به بازار پشتیبانان بخصوص پشتیبانان مناطق محروم بطوری که تمامی تولیدات چند پشتیبان در این نمایشگاه به فروش رسید و قراردادهای خوبی منعقد شد که از جمله آنها شرکت تعاونی فرش تک گره مرندیز که درخشش خاصی داشت.


برگزاری جلسه مشترک بانوان پشتیبان شبکه با هیات مدیره اتحادیه فرش مشهد که در این جلسه پشتیبانان گزارشی از عملکرد خود در نمایشگاه ارائه دادند و به پشتیبانان توصیه شد از تمامی ظرفیت های موجود ادارات و نهادها و بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های خود استفاده کنند،  همچنین در این جلسه رئیس اتحادیه فرش دستباف جناب آقای دکتر مخملی ضمن ارائه رهنمودهایی به شرکت کنندگان بر حمایت همه جانبه خود و اتحادیه از بانوان پشتیبان تاکید کرد.


طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط دبیرخانه ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و همکار در ۹ استان پایلوت طرح در حال اجراست.