اخبار

جهاد دانشگاهی کردستان با شیوه های نوین وارد عرصه کشاورزی شود

كردستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

خلاصه خبر

فرماندار شهرستان قروه گفت: جهاددانشگاهی کردستان با شیوه های نوین کشاورزی از ظرفیت های طبیعی شهرستان استفاده نماید و مجموعه ی فرماندار ی نیز با حمایت از جهاد دانشگاهی وسهم خود این نهاد را در خدمت رسانی بهتر به مردم قروه یاری می رساند.


متن کامل خبر

ه گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: حسین الماسی فرماندار دردیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان ضمن اشاره به اینکه  سابقه جهاددانشگاهی وفعالیت های آن در سطح کلان گسترده است، اظهار کرد:  باتوجه به پتانسیل های طبیعی موجود در منطقه  و کمک این نهاد انقلابی میتوان امکان توسعه فعالیت های علمی پژوهشی رافراهمم آورد.

وی ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی کردستان قادر به شناسایی منابع وفرصتهای اشتغال زایی در شهرستان قروه میباشد

، عنوان کرد:  سرمایه گذاری در حوزه معادن و کارگاه های مصنوعات سنگی و به روز گردانی تجهیزات برای پاسخگویی به مشتریان داخلی و خارجی را اساسی ترین مولفه ی کارآفرینی و رونق بازار کسب وکار منطبق با اقلیم معدنی شهر است.

فرماندار شهرستان قروه با اشاره به اینکه  هم افزایی در بین دستگاه های اجرایی و قرارگیری مناسب محل های آموزشی امری مهم برای جامعه است، گفت: جهاددانشگاهی باتوان علمی وپژوهشی و جذب سرمایه گذاران حوزه کارآفرینی میتواند با ورود به شیوه های نوین کشاورزی از ظرفیت های طبیعی شهرستان استفاده نماید و مجموعه ی فرماندار ی نیز با حمایت از جهاد دانشگاهی وسهم خود این نهاد را در خدمت رسانی بهتر به مردم قروه یاری می رساند.

اکبراسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ابتدای این دیدار با تشریح پیشینه ی جهاددانشگاهی و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی به بخش های مختلف این نهاد اشاره نمود و گفت :  با وجود فرهنگ غنی و مردم پرتلاش و جمعیت قابل توجه شهرستان می توان موانع پژوهش و اشتغال را کنار زدو در راستای توسعه گام های موثری برداریم. 

وی افزود در همین راستا جهاد دانشگاهی با دارا بودن پتانسیل های مختلف از قبیل مرکز افکار سنجی ایسپا،ذخیره خون بند ناف وخبر گذاری ایسنا و ایکنا می تواند در توسعه ی اقتصاد شهرستان و جلب نظر مساعد مسئولین و سرمایه گذاران و ارائه ی راهکار مبتنی بر پژوهش و تحقیق و به کار گیر ی استعداد های نوابغ قدم های موثر و ماندگاری بردارد.

اسدی داشتن عزم و اراده و پیگیری در حل مشکلات اشتغال را یکی از  مولفه های مهم برشمرده اند وتاکید کرد که حمایت مسئولان شهری در راس آن فرمانداری از اهمیت ویژه ای برخورددار است. 

گفتنی است : فرماندار شهرستان قروه برای تامین ساختمان مرکز آموزش جهاد دانشگاهی قروه قول مساعدت های لازم را دادند.