اخبار

جهاددانشگاهی با ارائه طرح های فناورانه میتواند کمک حال وضعیت بازرگانان کردستانی باشد

كردستان

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

خلاصه خبر

فرماندار شهرستان مریوان گفت: جهاد‌دانشگاهی کردستان می تواند با ارائه طرح های فنآورانه و ایده های نوین کمک حالی به وضعیت بازرگانی و مرز رسمی بین المللی باشماق باشد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، آرتیکاس اقبال در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، اظهار کرد:  جهاددانشگاهی یک نهاد علمی قابل اعتماد برای نظام و دولت است و ما نیز آشنایی کاملی را با این نهاد انقلابی داریم.

  وی با اشاره به اینکه از جهاددانشگاهی در شهرستان مریوان پشتیبانی می کنیم،افزود:  با توجه به اینکه شهرستان  مریوان  دارای  اتاق بازرگانی با بیشترین تعداد تاجر است،  جهاد دانشگاهی کردستان می تواند با ارائه طرح های فن آورانه و ایده های نوین کمک حالی به وضعیت بازرگانی و مرز رسمی بین المللی باشماق باشد.

در ادامه اقبال با بیان مشکلات در حوزه گلخانه و واگذاری آن به بخش خصوصی،گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان باتوجه به به تجربه ای  که دارد میتواند با نگاه علمی به طرح های نوین در بحث گلخانه ورود پیدا بکند.

 فرماندار مریوان ضمن اشاره به اینکه  زمین های منابع طبیعی در این شهرستان حدود 40 هکتار میباشد، بیان داشت:  متاسفانه از این زمین ها استفاده خیلی کمی می شود و بر همین اساس جهاددانشگاهی استان کردستان به همراه ادارات دیگر میتوانند با  ارائه طرح های پژوهشی در زمینه کشاورزی ، گیاهان دارویی، پرورش نهال و...  فعالیت خوبی در این زمینه آغاز بکنند.

اقبال گفت: مریوان تنها مرکز پرورش ارائه نهال بلوط در کشور است که جهاددانشگاهی میتواند با توجه به نگاه علمی که دارد این مهم را در مسیر توسعه جهانی قرار بدهد.

فرماندار مریوان افزاود: مریوان قطب دامپروری سنگین در استان است و طرح اصلاح نژاد دام سنگین جهاد دانشگاهی میتواند این رتبه را به سطح کشوری ارتقا دهد.

وی اطلاع رسانی رکن اساسی در توسعه جامعه دانست، اظهار کرد:  جهاد دانشگاهی در حوزه مطالعه راهبردی شهری، آب شرب، و کمبود فضای مدارس، نبود تصفیه خانه آب شرب شهری ، ارائه تورهای دانشجویی در ایام برگزاری تئاتر خیابانی را جز اولویت های اصلی قرار بدهد.

در ابتدای این جلسه  اکبر اسدی  ریاست جهاد دانشگاهی واحد کردستان  ضمن تشریح فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهش، آموزش، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد:  جهاددانشگاهی با کمک دستگاه های اجرایی میتواند خدمات ارزنده ای را در این شهرستان مرزی انجام بدهد.

وی به توسعه فعالیت های جهاددانشگاهی در اقلیم کردستان اشاره و گفت:  گیاهان دارویی، سرطان برس، اصلاح نژاد دام سنگین از طرح هایی جهاددانشگاهی هستند که انتظار می رود  با همکاری نمایندگان مجلس و همچنین با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان یکی ار این طرح ها در شهرستان عملیاتی شود.

اسدی افزود: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، مرکز افکار سنجی از مهمترین اقداماتی است که در برنامه های جهاد دانشگاهی کردستان برای شروع فعالیت در مریوان می باشد.

اسدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان پکیج کاملی از ارائه خدمات است، بیان کرد: ارائه خدمات مرکز تخصصی GIS ، بانک خون بند ناف، مرکز نوآوری  در ادامه سایر خدمات جهاد دانشگاهی آینده خوبی برای شهرستان مریوان  و جذب فارغ التحصیلان و جوانان این شهرستان را بهمراه دارد.

وی در پایان یادآور شد:  شهرستان مریوان دارای طبیعت بکر و خدادادی است که از این مهم میتوان در حوزه گردشگری سلامت فعالیت های خوبی را انجام داد که جهاددانشگاهی باتوجه به مراکز تخصصی که دارد  در این زمینه  دارد میتواند فعالیت های خوبی را انجام بدهد.