اخبار

دوره آموزشی گلیم بافی برای زنان کلاته آذرسا در بجنورد برگزار شد

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

خلاصه خبر

مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی خراسان شمالی از برپایی دوره های آموزشی گلیم بافی برای زنان کلاته آذرسا از مناطق حاشیه شهر بجنورد برگزار شد.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسین سامان،مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه جهاددانشگاهی به عنوان مجری و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما، در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور و اینکه گلیم بافی یکی از مزییت‌های این استان در مشاغل خانگی بوده، دوره آموزشی گلیم بافی با حضور یکی از مجرب‌ترین مربیان دست بافته های داری و پیشران‌های فعال صنایع دستی استان  سرکار نارنج شاکری برگزار شد.

وی بیان اینکه 30 نفر از زنان علاقه‌مند کلاته آذرسا متقاضی استفاده از این دوره آموزشی بودند، افزود: به دلیل محدودیت‌های کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نخستین دوره، 18 نفر از علاقه‌مندان آموزش‌های مقدماتی را دریافت کردند و تداوم این آموزش‌ها برای تمام متقاضیان و ارایه مباحث تخصصی این رشته و تشکیل زنجیره تولید و در نهایت اتصال به بازار آنان برنامه‌ریزی ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره های آموزشی مباحث مربوط به مشاغل خانگی برای افراد تبیین می شود، گفت: علاقمندان به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می توانند به سامانه Inhb.irمراجعه کنند.

وی عنوان کرد: افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

انتهای پیام