اخبار

دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی در بجنورد برگزار شد

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

خلاصه خبر

کارشناس اشتغال جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از برپایی دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی در مرکز استان در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خبرداد.


متن کامل خبر

به‌گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، سهیلا کنعانی، کارشناس اشتغال جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه جهاددانشگاهی به عنوان مجری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما، در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور و اینکه پرورش قارچ خوراکی یکی از مزییت‌های این استان در مشاغل خانگی بوده، این دوره آموزشی با حضور یکی از مجرب‌ترین مربیان این حوزه و پیشران‌ استان سرکار خانم احمدی برگزار شد.

وی بیان اینکه 35 نفر از زنان و مردان علاقه‌مند به این رشته در سامانه inhb.ir  متقاضی استفاده از دوره آموزشی بودند، افزود: این دوره برای مرحله اول به صورت تئوری در محل خانه جوان بجنورد با حضور متقاضیان برگزار شد  و مقرر است جلسات بعدی در محل کارگاه و به صورت عملی برای افراد انجام شود.

وی یادآورشد: تداوم این آموزش‌ها برای همه متقاضیان و ارایه مباحث تخصصی این رشته و تشکیل زنجیره تولید و در نهایت اتصال به بازار آنان برنامه‌ریزی ‌شده است.

کنعانی با اشاره به اینکه در این دوره های آموزشی مباحث مربوط به مشاغل خانگی برای افراد تبیین می شود، گفت: علاقمندان به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توانند به سامانه  Inhb.irمراجعه کنند.

وی عنوان کرد: افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

انتهای پیام