اخبار

تشکیل اتاق فکر پوشاک در خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

خلاصه خبر

کارشناس اشتغال جهاددانشگاهی خراسان شمالی از تشکیل اتاق فکر پوشاک در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبرداد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، آرزو یزدانی، کارشناس اشتغال جهاددانشگاهی استان اظهارکرد: با توجه به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، در استان اتاق فکر پوشاک تشکیل می شود.

وی ادامه داد: این اتاق فکر به همت جهاددانشگاهی با حضور پیشرانان مختلف در حوزه پوشاک تشکیل می شود تا به بررسی مشکلات و ارائه نظارات و پیشنهادات در راستای رفع آن پرداخته شود.

یزدانی افزود: مشارکت در تهیه مواد اولیه، مشارکت در پروژه ها، آموزش و توانمندسازی، تهیه بانک اطلاعاتی، بررسی زنجیره ارزش پوشاک از مهمترین دلالیل دیگر تشکیل این اتاق فکر است.

وی با بیان اینکه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم خراسان شمالی 500 نفر است، یادآورشد: تاکنون بیش از 600 نفر در سامانه مشاغل خانگی INHB.IR نام نویسی کرده اند که حدود 120 نفر از آنان رسته پوشاک را به عنوان علاقمندی خود انتخاب کرده اند.

یزدانی خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی تلفنی و استعداد سنجی افراد مشخص شد تعدادی از این متقاضیان نیازمند برپایی دوره آموزش های مقدماتی، تکمیلی و برخی هم خود خیاط بودده و نیازمند سفارش کار هستند، در این راستا این افراد به تناسب استعدادسنجی خود به پیشران ها معرفی می شوند تا فازهای دوم سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شامل آموزش و توانمند سازی و اتصال به بازار آنان انجام شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ادامه داشته و افراد می توانند با مراجعه به سامانه در این طرح نام نویسی کرده و مورد ارزیابی و استعداد سنجی کارشناسان مشاغل خانگی استان قرار گیرند تا مشاوره ها لازم به آنان داده شود.

انتهای پیام