اخبار

ایجاد شغل در بیجار با حرکت در مسیر دانش بنیان شدن

كردستان

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

خلاصه خبر

مدیر جهاددانشگاهی شهرستان بیجار گفت: امید است با بهره مندی از همه ظرفیت‌ها انقلاب دانش‌بنیان در شهرستان بیجار رقم زده شود، انقلابی که بیجار به آن نیاز دارد.


متن کامل خبر

راحله شریفیان، مدیر جهاددانشگاهی سه شنبه (19 اسفندماه) به صورت ویدئو کنفرانس در نشست بررسی مزیت‌ شرکت‌های خلاق و دانش بنیان که با حضور صاحبان کسب و کارهای مستعد، در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: امید است با بهره مندی از همه ظرفیت‌ها انقلاب دانش‌بنیان در شهرستان بیجار رقم زده شود، انقلابی که بیجار به آن نیاز دارد.

وی در ادامه با تاکید بر زنجیره‌وار بودن ساختار جهاددانشگاهی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی کشور در اختیار مجموعه شهرستان باشد به طوری که بتوانیم از تمامی قابلیت‌ها استفاده کنیم.

شریفیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها محقق می شود گفت: تحقق این مهم باعث افزایش کیفیت محصول، کاهش نگاه مردم به کالای خارجی و افزایش تقاضا و عرضه و نیروی انسانی تحصیل کرده شاغل می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی استان کردستان در چند سال اخیر گام های موثری را درخصوص بحث مشاغل خانگی انجام داده است، یادآور شد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان با بیشترین کیفیت توسط این نهاد انقلابی برگزار و توانست در بحث کاهش بیکاری در جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد.

در ادامه نیز کاظم کاظمی معاون فرماندار شهرستان بیجار در ادامه این نشست گفت: دید مدیران باید عوض شود، در صورتی که در بیجار پیله‌ای دور خود قرار دهیم شکست خواهیم خورد و باید از ارتباطات با افراد تاثیرگذار در سطح کشور بهره برد.

وی در ادامه به اهمیت خودباوری تاکید کرد و گفت: در بیشتر موارد نمی خواهیم پیشرفت کنیم، کسی که فعال باشد هیچ قدرتی نمی تواند او را محدود کند و راه را پیدا خواهدکرد.

کاظمی در ادامه به حضور شرکت‌های سرآمد بیجار در این جلسه اشاره کرد و گفت: ما از سرمایه گذارانی که در شهرستان بیجار اقدام به فعالیت می‌کنند تشکر می کنیم؛ افراد حاضر در این نشست برای ما و مدیران دولتی بسیار قابل احترام هستند چرا که مسبب ایجاد شغل در بیجار شده‌اند.

وی در ادامه به ظرفیت بخش کشاورزی شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که ما حجم زیاد تولید غلات در شهرستان را داریم اما یک نمونه صنایع تبدیلی در بیجار نداریم.

معاون فرمانداری بیجار در پایان صحبت‌های خود گفت: ایران در دنیا از لحاظ سرمایه، ثروت، معادن و گردشگری یک کشور فوق العاده است و شهرستان بیجار در ایران شرایط مشابه را دارد؛ به دنبال اعتباری برای گردشگری در صلوات‌آباد و قمچقای هستیم که در حال مهیاشدن است که امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را درآن مناطق ایجاد کنیم.

در ادامه نشست صاحبان کسب و کار در شهرستان بیجار از برگزاری این نشست ابراز رضایت کردند و اظهار امیدواری کردند که این نشست‌ها باعث شود که شرایط برای فعالیت شرکت‌ها در بیجار بهبود یابد.