اخبار

لزوم تشکیل کمیته تخصصی فرش دست بافت برای تجاری سازی

خراسان شمالي

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی بر تشکیل کمیته تخصصی فرش دست باف برای تجاری سازی آن تاکید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: پس از عقد تفاهم نامه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی کشور، اجرای این طرح ملی از سال 96 در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در ابتدا این طرح به صورت پایلوت در 9 استان اجرایی شد و از شهریور ماه سال جاری نیز اجرای این طرح ملی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در چرخه تولید فرش دست بافت، تمامی حلقه های وصل این چرخه آماده سازی نشده است، عنوان کرد: اجرای این طرح ملی در دستور کار قرار گرفت تا آموزش به روز، ارائه مشاوره، ایجاد تشکل تامین مواد اولیه، تشکل تولید، تشکل بازاریابی، برندسازی برای فعالان در این رشته شغلی آماده سازی شوند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ملی باید کمیته تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی ذی ربط تشکیل تا وظایف هر دستگاهی مشخص شود.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: البته این در حالی است که در این طرح ملی تشکیل کمیته تخصصی در قالب بخشنامه ابلاغ نشده است، با این وجود، در تعامل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تقاضا کردیم که این کمیته تخصصی تشکیل و دستگاه های اجرایی ذی ربط به همکاری دعوت شوند.

خوش صفا تاکید کرد: اجرای این طرح گام بسیار مهمی برای صنعتی سازی این چرخه تولیدی است که البته تحقق آن به صرف زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به منظور ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توانند به سامانه  Inhb.irمراجعه کنند، عنوان کرد: افراد پس از ثبت نام در این سامانه توسط کارشناسان دبیرخانه مشاغل خانگی استان مورد ارزیابی اولیه، استعداد سنجی و مشاوره قرار می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل در حوزه های مد‌ نظر خود به فعالیت از قبیل تولید وفروش محصول و همچنین توسعه کسب کار خود برسند.

انتهای پیام