اخبار

مشاوره وآموزش های عمومی متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی گیلان شهرستان فومن

گيلان

۱۳۹۹/۱۲/۲۴

متن کامل خبر

در پی پایان استعداد سنجی و مشاوره های اولیه متقاضیان و برنامه ریزی های انجام شده در اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی،مشاوره و آموزش های عمومی متقاضیان در شهرستان صومعه سرا برگزار شد.
این نشست با هدف شناسایی ظرفیتهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی با حضور صاحبان کسب و کار های خرد و خانگی و پیشرانان محترم در زمینه بافنده سنتی سرکار خانم شرفی و سر کار خانم بی حساب در مرکز آموزشهای تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی شهرستان فومن برگزار گردید.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید. به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید. ضمنا جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.
در این نشست نحوه ایجاد کسب و کار خانگی با ایده های جدید و خلاقانه با حفظ طرح های سنتی، ارائه محصولات با بسته بندی برند و لوگوی معرف تولیدکننده، اتصال به بازار ،عرضه محصولات خانگی در بازار مجازی ،پوشش تولیدکنندگان این محصولات بوسیله پیشرانان جهت ایجاد شبکه ای پویا در مراحل تولید و عرضه به مصرف کنندگان و ایجاد زنجیره ارزش تبیین شد.