اخبار

ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۹/۱۲/۲۵

خلاصه خبر

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری از ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار استان با اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مرضیه جلیل‌پور، در خصوص اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: ایجاداشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار استان به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و به نمایندگی دفتر امور زنان وخانواده استانداری، در چهارمحال وبختیاری، برای ۷۷نفر از زنان سرپرست خانوار استان به اجرا درآمد.

وی افزود: در این طرح که توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح و نظارت آن با اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در سه فاز اجرا شد، ابتدا در فاز نخست مزیت‌های مشاغل خانگی ویژه زنان سرپرست خانوار شناسایی شد، در فاز دوم متقاضیان پس از انتخاب شغل به واسطه آموزش و مشاوره‌های رایگان از طرف جهاد دانشگاهی و پیشرانان خبره طرح توانستند توانمندی لازم برای فعالیت در آن شغل را کسب کنند و با ایجاد شبکه دست بافته‌های داری این افراد، در قالب یک شبکه به فعالیت ادامه دادند.

جلیل‌پور ادامه داد: در این شبکه تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز و خرید وفروش محصول به راحتی توسط پیشران و متقاضی تحت پوشش انجام می‌پذیرد که در جهت تکمیل و گسترش دامنه این شبکه با اضافه شدن سر شبکه دست بافته‌های داری استان، فرصت استفاده ازحمایت‌های شبکه ملی دست بافته‌های داری از این شبکه نیز فراهم شد.

جلیل پور به ایجاد بستر فروشگاه‌های اینترنتی در مکان بازارهای مطرح ملی برای زنان سرپرست خانوار در فاز سوم اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن این بستر زنان سرپرست خانوار می‌توانند محصولات تولیدی را بدون واسطه از طریق فروش اینترنتی به سراسر کشور به فروش برسانند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این ۷۷ نفر از بین حدود۸۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با توجه به شرایط طرح انتخاب شد، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از راه‌اندازی کسب و کار آن‌ها، این ۷۷ نفر برای دریافت کمک هزینه راه‌اندازی کسب و کار توسط دفتر امور زنان و خانواده استانداری به بانک‌های عامل معرفی شدند و مقرر شد به افراد معرفی شده واجد شرایط مبلغ سه میلیون تومان تسهیلات کم بهره اختصاص یابد.