اخبار

برگزاری مسابقه آموزشی طرح ملی مشاغل خانگی در همدان/حمایت صندوق بیمه اجتماعی از متقاضیان مشاغل خانگی

همدان

۱۳۹۹/۱۲/۲۶

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان، جهت تشویق متقاضیان در بخش دوم طرح و آموزش های عمومی ، برگزاری مسابقه مجازی همراه با اهداء جوایز به نفرات اول تا سوم و 50 نفر برتر دیگر با قید قرعه کشی برنامه ریزی شده است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، نشست مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاد دانشگاهی همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان دوشنبه 25 اسفند برگزار شد.

علی کلانترنیا رییس جهاددانشگاهی همدان در این جلسه ضمن شرح گزارش اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور و استان گفت: جهاددانشگاه همدان در این طرح دارای سهمیه 2100 نفری می باشد که با این وجود موفق به ثبت نام بیش از 2600 نفر شده است.

کلانترنیا اعلام کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان طبق برنامه ریزی انجام شده بسیار خوب، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیش رفته است.

کلانترنیا افزود: برای آموزش متقاضیان طرح با توجه به منع برگزاری کلاس های حضوری در استان به دلیل ویروس کرونا آموزش ها بصورت مجازی آفلاین و آنلاین بصورت منسجم در حال برگزاری است و محتوای کلاس ها بصورت فایل و کلیپ های آموزشی در غالب DVD تهیه شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین برای تشویق متقاضیان در بخش دوم طرح و آموزش های عمومی، برگزاری مسابقه مجازی همراه با اهداء جوایز به نفرات اول تا سوم و 50 نفر برتر دیگر با قید قرعه کشی برنامه ریزی شده است.

احمد توصیفیان مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست گفت: بیمه اجتماعی مشاغل خانگی, یکی از خدمات خوب دولت برای متقاضیان می باشد که فرصتی را فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند با هزینه کم از مزایای بیمه ای و بازنشستگی استفاده نمایند .

توصیفیان در ادامه از فعالیت های شکل گرفته در راستای اجرایی کردن طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی تقدیر نموده و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر فاز های اتصال به بازار طرح عملیاتی و تعهد استان در قبال طرح مذکور به سرانجام برسد .

وی افزود، در طرح آموزش تعاونگران بالغ بر 100 نفر در چهارشنبه های آموزشی جهاددانشگاهی شرکت کردند.

مهدی سمواتی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با بیان اینکه ما از خانواده جهاددانشگاهی هستیم و فعالیت های مهمی با همکاری این نهاد انجام داده ایم گفت: این مجموعه برای بهره مندی متقاضیان مشاغل خانگی از بیمه اجتماعی، اعلام امادگی می کند.

سمواتی افزود، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لیست متقاضیان را در اختیار صندوق قرار دهد تا اقدامات لازم برای بیمه اجتماعی متقاضیان شکل بگیرد .