اخبار

ظرفیت های جهاددانشگاهی در کردستان جدی گرفته شود

كردستان

۱۴۰۰/۰۱/۱۶

خلاصه خبر

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی تخصصی است که میتواند در مسائل مهم ورود جدی داشته باشد و پس بر همین اساس باید از ظرفیت های آن به خوبی استفاده شود.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: اسکندری  شنبه (14 فروردین ماه ) در جلسه شورای اشتغال شهرستان بیجار اظهار کرد: تولیدکنندگان خوب و موثر شهرستان کنار هم جمع می شوند ظرفیت جدیدی ایجاد می کنند و پروژه هایی مطرح می شود که ناشی از جمع است و بیانگر شکل گیری سرمایه اجتماعی جدید است.

وی با تاکید بر اینکه دولت را به عنوان دولت وام‌بده نشناسیم اظهار کرد: حتما در شهرستان مسائلی وجود داشته که با روشی غیر از وام و با خوش فکری و خلاقیت حل شده که نحوه تامین مالی می‌تواند مسیری غیراز وام باشد، در صورتی که زنجیره ارزش کسب و کار را تحلیل کنیم حلقه های ابتدایی و انتهایی آن زنجیره می تواند در تامین مالی نقش داشته باشند.

اسکندری به ظرفیت و همراهی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در تکنولوژی سنتر که با همراهی جهاد دانشگاهی برنامه ریزی شده می توانیم در بحث های سوغات و قطعات خودرو و مباحث دیگر ورود کنیم، اعتباراتی به صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون اختصاص داده شده که برای طرح های روستایی و عشایری ذکر شده در جلسه می توانند موثر واقع شوند.

اسکندری گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی تخصصی است که میتواند در مسائل مهم ورود جدی داشته باشد و پس بر همین اساس باید از ظرفیت های آن به خوبی استفاده شود.

وی در ادامه به بحث دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات اطلاع‌رسانی به شکل صحیحی انجام نمی شود، در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس www.g4b.ir  فرآیند مجوز تمام دستگاه‌ها قید شده و از این پس برای اخذ هر مجوزی از این سامانه استفاده کنید، با این سامانه مطالبه‌گری تولیدکنندگان بالا می رود به طور مثال اگر برای کسب مجوز مشاغل خانگی فرآیند طولانی تر از حد معمول شود می توان از طریق این سامانه پیگیری کرد، خواهش من این است برای تمدید و دریافت مجوز از این سامانه استفاده کنید.

اسکندری به سیاست های فعال بازار کار اشاره کرد و عنوان کرد: طرح های یارانه دستمزد، کارورزی، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، مشوق بیمه کارفرمایی و معافیت بیمه کارفرمایی مجدداً در جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شد که در استان کردستان و کرمانشاه سقفی وجود نداشته باشد، این موضوع باید اطلاع رسانی و مطالبه شود تا واحدهای روستایی نیز از این موضوع مطلع شوند.