اخبار

بازار کار برای هیچ رشته‌ای تضمین شده نیست

تهران

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

خلاصه خبر

محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های انسانی، تجربی و مهندسی اظهار کرد: بیشتر افراد جذب رشته‌هایی می‌شوند که نیاز کمتری به سرمایه گذاری دارد و از نظر اجتماعی دارای موقعیت بالایی است. او افزود: اولین رشته‌هایی که به ذهن افراد برای ادامه تحصیل خطور می‌کند، پزشکی و مباحث مرتبط با آن است، در نتیجه افراد به نوعی ترغیب می‌شوند تا در گروه علوم تجربی درس بخوانند. به همین علت در کنکور تجربی با انبوهی از داوطلبانی مواجه می‌شویم که ظرفیت پذیرش در آن‌ها بسیار محدود است.


متن کامل خبر

بیجندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
بازار کار برای هیچ رشته‌ای تضمین شده نیست
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: بازار کار برای دانش آموختگانی تضمین شده است که در رشته تحصیلی خود مهارت کافی داشته باشند.
محمد صادق بیجندی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های انسانی، تجربی و مهندسی اظهار کرد: بیشتر افراد جذب رشته‌هایی می‌شوند که نیاز کمتری به سرمایه گذاری دارد و از نظر اجتماعی دارای موقعیت بالایی است.
او افزود: اولین رشته‌هایی که به ذهن افراد برای ادامه تحصیل خطور می‌کند، پزشکی و مباحث مرتبط با آن است، در نتیجه افراد به نوعی ترغیب می‌شوند تا در گروه علوم تجربی درس بخوانند. به همین علت در کنکور تجربی با انبوهی از داوطلبانی مواجه می‌شویم که ظرفیت پذیرش در آن‌ها بسیار محدود است.
بیجندی تصریح کرد: هر دانش آموخته دانشگاهی از هر سیستم و رشته‌ای که فارغ التحصیل شود اگر دارای سواد و مهارت کافی باشد در کمترین زمان، جذب بازار کار می‌شود و حقوق و مزایای خوبی هم کسب خواهد کرد.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: در حال حاضر با بحران دانش آموختگانی مواجه هستیم که فاقد مهارت کافی بازار کار هستند، به همین علت افراد باید جذب رشته‌هایی شوند که بازار کار تضمین شده‌ای دارند.
بیجندی در پایان یادآوری کرد: بازار کار برای هیچ رشته‌ای تضمین شده نیست، بلکه بازار کار برای دانش آموختگانی تضمین شده است که در همه زیر نظام‌های آموزشی مانند رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و انسانی که دارای دانش و مهارت کافی داشته باشند، اگر این اتفاق بیفتد همه دانش آموختگان به راحتی جذب بازار کار خواهند شد..