اخبار

جلسه ای هم اندیشی تسهیل گران با مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی هرمزگان

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان از برگزاری جلسه ای هم اندیشی با تسهیل گران بندر عباس در راستای گام سوم طرح ملی مشاغل خانگی خبر داد،


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ، در این نشست توجیهی که با حضور جمعی تسهیل گران  استان هرمزگان برگزار شد،  صدیقه مظفر، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان، گفت: در این نشست توجیهی که با حضور جمعی برگزار شد، گفت: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به منظور تحقق شعار سال، رونق اقتصاد خانوار و حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: طرح ملی مشاغل خانگی  در 3 مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت ‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر  سهمیه استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را2500 هزار نفر عنوان کرد  که استان هرمزگان بیش از این ظرفیت متقاضی داشته است و افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین بازار مصرف اجرا می ‌شود.

وی درادامه با بیان ظرفیت طرح در امر اشتغال پرداخت و   گفت: طرح ملی مشاغل خانگی به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است .

در ادامه  عماد کمالی مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی اسلام آباد و گِل کنی با تشکر از جهاد دانشگاهی به عنوان یک ارگان علمی که در راه اشتغال گام برداشته است، اظهار کرد:راه اندازی دفاتر تسهيلگري از سال 96 در شوراي اجتماعي كشور تصويب شد و تاكنون 135 دفتر تسهیلگری در 22 استان و 36 شهر و جمعا در 218 محله تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از جمله استان‌هایی است که آمار بیکاری و فقر بالایی دارد ادامه داد: دفاتر تسهيلگري با رویکرد اجتماع محور به دنبال توسعه اجتماعی محلات کمتر برخوردار است که افزایش حق مشارکت مردم، یاری رسانی به گروه های اجتماعی و استفاده از فناوری های توانمندساز از اهم نقش این دفاتر است در این راستا از هیچ گونه همکاری با این طرح دریغ نخواهد کرد.

در ادامه احمد حافظی ، مدیر دفتر تسهیلگری محله چاهستانی گفت : در دفاتر تسهیلگری ارتقای آگاهی عمومی و مطالبه گری فرآیندی است که باید طی شود و حسب به نیاز جامعه محلی تاٍثیر گذار بوده و نهایتا با ایجاد ساختار های نهادی و مشارکتی دستیابی به اهداف توسعه محلی با مشارکت مردمی و ارتقای اعتماد و همبستگی اجتماعی را ایجاد می کند در این راستا با توجه به شعار امسال که همان تکمیل کنند شعار های پیشین است از هیچ همکاری با جهاد دانشگاه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام