اخبار

آغاز مستند سازی آموزش خیاطی آسان در طرح ملی مشاغل خانگی

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان از آغاز مستند سازی آموزش خیاطی آسان در طرح ملی مشاغل خانگی در راستای آموزش تخصصی طرح ملی خبر داد،


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی ، صدیقه مظفر، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان، با توجه به شرایط کرونا گفت: در برخی از نقاط دورافتاده استان دسترسی به اینترنت و گوشی‌های اندروید امکان  را ندارد براین اساس  تصمیم گرفته شده در راستای آموزش و توسعه مشاغل طرح ملی مشاغل خانگی در هرمزگان برای افرادی که در خاطی مبتدی هستند  مستندسازی آموزش خیاطی آسان در طرح ملی مشاغل خانگی در استان هرمزگان انجام شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در هرمزگان اضافه کرد: طرح ملی مشاغل خانگی  در 3 مرحله شامل شناسایی مزیت و ظرفیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار موردتوجه قرارگرفته است.

در ادامه  سمیرا توتونچی استاد دانشگاه و مدرس دوره، بابیان اینکه خیاطی کردن می‌تواند در سلامتی، حافظه و بسیاری دیگر به شما کمک کند.افزود: نکته قابل‌توجه اینجاست که این سبک خیاطی کاملاً آسان است و همه  به‌سرعت می‌توانید آن را یاد بگیرید، فقط باید کمی وقت خود را روی یادگیری خیاطی و چگونگی انجام آن بگذارید.

استاد دانشگاه افزود: یکی از نکات عالی در انجام کارهای هنری بالا بردن تمرکز شما در انجام کارها است، حتی برای ساعت‌ها تمرکزی که شما برای خیاطی کردن نیاز دارید به‌طور تدریجی تمرکز کلی شمارا بهبود می‌بخشد.

توتونچی هماهنگی دست و چشم را یکی از بزرگترین مهارت‌های خیاطی برشمرد و ادامه داد: اگر شما درباره کارهایی که می‌توانید انجام دهید مثبت فکر کنید، قادر خواهید بود که هر کاری را انجام دهید و به پایان برسانید.

وی ادامه داد:هنگامی‌که شما خیاطی می‌کنید،به‌طور خودآموز آن را یاد می‌گیرید این موضوع بار دیگر باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس فراگیران در زندگی می‌شود و داشتن اعتمادبه‌نفس کافی باعث موفقیت در کارهایشان می‌شود .

وی با اشاره به اینکه متدهای گوناگونی در خیاطی وجود دارد ولی سعی ما ر آن بوده تا حتی افراد کم‌سواد و بی‌سواد نیز بتوانند این سبک خیاطی را فراگرفته و به خیاطی علاقه‌مند شوند.

وی در پایان به متدهای گرلاوین ، مولر، متریک، ای بی ام یا همان تجاری دوزی و خیاطی بدون الگو آماده اشاره کرد و گفت: در دنیای مد و خیاطی جهانی متد مطرح نیست چراکه دیگر در دنیای حرفه‌ای خیاطی، و خیاطان بزرگ و حرفه‌ای با استفاده از الگوسازی روی تن شخص یا مانکن، خیاطی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام