اخبار

برگزاری وبینار آشنایی با بازاریابی و فروش در استان اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  استان اصفهان، در قسمت اول این وبینار اموزشی که در راستای توانمند سازی متقاضیان برگزار گردید، باغبانی ، مدرس دوره اظهارکرد: اگرشما یک کسب و کار کوچک یا متوسط داشته باشید، احتمالاً فرق چندانی بین بخش بازاریابی و فروش قائل نیستید، چون نیروی کافی برای تمرکز جداگانه بر روی این دو بخش ندارید. به علاوه، فکر نمی‌کنید که این دو تفاوت چندانی با هم داشته باشند. اگر این حرف درست است، باید به شما خبری بدهمبازاریابی و فروش با یکدیگر فرق بسیاری می‌کنند و در نتیجه، نیاز به تخصص‌های متفاوتی دارند.

وی افزود : فروش یعنی محصولی که موجود است را بفروشید ولی بازاریابی به این معنی است که  هم اکنون و در آینده، با مشتریان خود هم سو شوید.هدف معمول بازاریابی این است که مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند کند و سرنخ فروش به وجود آورد.

درادامه شرکت کنندگان با مباحثی همچون مفاهیم مدیریت بازاریابی، بازاریابی سنتی و بازاریابی یکپارچه، ارزش ادراک شده و رضایت، متغیرهای بازاریابی)  (4p... آشنا شدند.

لازم بذکر است این وبینار در راستای اجرای فاز دوم طرح (توانمند سازی و اموزش متقاضیان) برگزار شده و قسمت دوم ان یکشنبه هفته اینده برگزار می گردد