اخبار

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم بازدید از کارگاه صندل دوزی انجام شد

قم

۱۴۰۰/۰۱/۲۲

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم بازدید از کارگاه پیشران صندل دوزی صورت گرفت. روز 21 فروردین ماه ، بازدید از کارگاه تولید صندل  انجام و نیز جلسه ای مشترک با سرپرست کارگاه در راستای  همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت.


متن کامل خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم بازدید از کارگاه پیشران صندل دوزی صورت گرفت.

روز 21 فروردین ماه ، بازدید از کارگاه تولید صندل  انجام و نیز جلسه ای مشترک با سرپرست کارگاه در راستای  همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت.

در ابتدای دکتر جلسه شریفی گفت: کارفرمای طرح  ملی توسعه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رافه اجتماعی می باشد و مجری این طرح جهاددانشگاهی می باشد در استان قم 1500 نفر سهمیه جهت توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان تخصیص داده شده است.  

مدیر اجرایی طرح در استان قم، ضمن ارائه طرح مشاغل خانگی گفت: قطعا حمایت پیشران ها از طرح مشاغل خانگی و حمایت آنها از متقاضیان در این طرح می تواند دستاوردهای بزرگی را در حوزه مشاغل خانگی ایجاد نماید.

زارعی گفت: این کارگاه در زمینه تولید انواع  صندل و مدل های مختلف تولیدات خود را به بازار عرضه می نماید  و علاوه بر تولید صندل نیز تولیدات کفش را نیز به مجوعه تولیدی خود اضافه کرده است و بیش از 80 درصد تولیدات این کارگاه به صورت مشاغل خرد و خانگی در حال انجام می باشد.

زارعی افزود:  اشتغال بیش از 10 نفر نیروی متخصص و آموزش دیده در کارگاه به صورت مستقیم و بیش از 30 نفر به صورت غیر مستقیم ، در منازل حاصل این فعالیت است و تولیدات این کارگاه به کشورهای همسایه نیز صادر میشود و این کارگاه قابلیت توسعه و جذب و آموزش متقاضیان مشاغل خانگی را دارد.

زارعی گفت: در کنار فعالیت اقتصادی در این کارگاه نیز به عنوان مسئولیت اجتماعی نیز وظیفه داریم تا با کمک به اقشار کم درآمد نیز یاری رسان باشیم. ایشان ضمن استقبال از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این آمادگی را داریم تا به عنوان پیشران در استان قم در این طرح فعالیت نماییم و امیدواریم با همکاری و تعامل بتوانیم در کمک به متقاضیان نیز موفق عمل کنیم.