اخبار

یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان : تولیدات مشاغل خانگی می‌توانند برند جهانی شوند

اصفهان

۱۴۰۰/۰۱/۲۳

متن کامل خبر

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی گفت: تولیدات مشاغل خانگی، کالاهای باکیفیتی هستند که با برنامه ریزی مناسب حتی قابلیت تبدیل شدن به برندی جهانی را دارند.

صدیقه نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در زمینه صنایع دستی مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: به صورت گروهی در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارم.

وی قوانین و مقررات حوزه مشاغل خانگی را خوب و تسهیلگر توصیف کرد و افزود: به طور کلی فعالیت در هر حوزه از جمله مشاغل خانگی، نیازمند چارچوب مشخصی است تا در قالب آن بتوان سیاست های تشویقی و حمایتی را پیاده کرد.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با بیان اینکه برای توسعه مشاغل خانگی، حمایت از حوزه بازاریابی و فروش بسیار مهم است، گفت: افرادی که وارد این حوزه می شوند، به طور قطع نیاز به بازاری برای فروش محصولات خود دارند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که در حوزه مشاغل خانگی تولیدات انجام می شود، بنابراین در ادامه راه،  فروش این تولیدات بسیار مهم است و اگر بازاریابی مناسبی انجام شود، می توان بازار مناسبی نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج حتی برای صادرات مهیا کنیم.

نعمتی، مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در استان اصفهان را صنایع دستی،  گردشگری، بوم گردی و ... عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در حوزه مشاغل خانگی چندین خانواده می توانند به حوزه بوم گردی ورود کنند و پذیرش مهمان داشته باشند، البته برای ورود به حوزه مشاغل خانگی نیازمند شناخت برخی تکنیک ها و آموزش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه مشاغل خانگی در سطح منطقه و جهانی بازار خوبی برای فروش دارند، معتقد است: تولیدات مشاغل خانگی، کالاهای باکیفیتی هستند که با برنامه ریزی مناسب حتی قابلیت تبدیل شدن به برندی جهانی را دارند و اگر سیاست گذاران بتوانند در حوزه بسته بندی، بازاریابی و فروش حمایت های لازم را انجام دهند،  به طور قطع این حوزه حرف زیادی برای گفتن دارد.

این پیشران همکار درملی توسعه  مشاغل خانگی با اشاره به برخی نقاط ضعف متقاضیان کسب و کارهای خانگی، اظهار کرد: یکی از مهمترین نقاط ضعف این متقاضیان نداشتن سیستمی برای فعالیت است، چراکه آموزش،  آگاهی و تجربه لازم را ندارند.

وی همچنین گفت: اگرچه افراد توانمند و حوزه های زیادی برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی وجود دارد، اما به دلیل نبود اطلاع رسانی مناسب، افراد به صورت اصولی وارد این حوزه نمی شوند و در ادامه راه، از فعالیت باز می مانند.