اخبار

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با مدیر مرکز خدمات تخصصی سفال جهاد دانشگاهی همدان

همدان

۱۴۰۰/۰۱/۲۳

خلاصه خبر

در راستای اجرای فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با سید محمدمهدی حسینی کیا، مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی همدان برگزار شد.


متن کامل خبر

در راستای اجرای فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با سید محمدمهدی حسینی کیا، مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی همدان برگزار شد.

در این جلسه روند سطح بندی متقاضیان، نحوه  برگزاری  دوره های تخصصی رشته مینا کاری در این مرکز و به کارگیری  افراد پس از گذراندن دوره های مهارتی در این مجموعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت،

در ادامه مدیر مرکز سفال جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه این مرکز با هدف ارتقای استانداردهای محصولات خوشه سفال و سرامیک لالجین راه‌اندازی شده است گفت: مرکز سفال جهاد دانشگاهی همدان پیش ‌از این موفق به انجام طرح‌های فناورانه حائز اهمیتی در سطح استان و کشور شده است.

حسینی کیا  ادامه داد: تولید گل‌های بدنه استاندارد دما پایین، تولید لعاب بدون سرب دما پایین، تولید کاشی‌ها و کتیبه‌های ساختمانی دارای استانداردهای چون مقاومت در مقابل یخ‌زدگی در محصولات کتیبهِ های دکوراتیو ، تولید لعاب آنتی باکتریال و ثبت چند اختراع گوشه‌ای از دستاوردهای این مرکز علمی تخصصی می باشد.

وی ابراز کرد: دستاورد های این مجموعه بدون شک می تواند نقش بسزایی در حوزه اشتغال و کارآفرینی داشته باشد و تقویت این حوزه به پایداری کسب و کار و طور ویژه مشاغل خانگی و همچنین رونق اقتصادی جامعه خواهد انجامید.

طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با همکاری دو مجموعه  وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به عنوان ناظر طرح  و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در 31 استان در حال انجام است و رشته مینا کاری پس از خیاطی، چرم دوزی و قالی بافی، چهارمین رشته پرمتقاضی در سطح استان همدان می باشد.