اخبار

توافق سه جانبه جهاد دانشگاهی ایلام، معاونت صنایع دستی استان و یک پشتیبان طرح مشاغل خانگی برای ارتقای جایگاه گلیم بافی در استان

ايلام

۱۳۹۷/۰۷/۱۸

متن کامل خبر

جهاد دانشگاهی واحد ایلام با همراهی پشتیبان رشته گلیم بافی و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در یک توافق سه جانبه، رشته گلیم‌بافی را در قالب طرح ملی نوین توسعه مشاغل خانگی ارتقا می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سامانه طرح ملی الگوی نوین مشاغل خانگی، «عبدالله منصوری» نماینده جهاد دانشگاهی ایلام در این نشست که امروز 18 مهرماه در معاونت صنایع دستی استان برگزار شد اظهار کرد: مجوز دو دوره آموزشی در رشته گلیم از سازمان تجاری سازی    جهاد دانشگاهی اخذ شده و هم اکنون 10 دوره دیگر نیز در حال تدوین و آماده اخذ مجوز است.

وی گفت: صدور گواهینامه آموزشی جهاد دانشگاهی برای رشته‌های صنایع دستی، مورد قبول و حمایت معاونت صنایع دستی استان است.

«نورالدین محسنی» معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه ایلام به عنوان شهر گلیم نقش برجسته کشور ثبت شده است و ما برنامه داریم این شهر را به عنوان شهر جهانی گلیم نقش برجسته معرفی و ثبت کنیم، از دوره‌های تخصصی و مهارتی مرتبط با گلیم و فرش جهاد دانشگاهی در قالب طرح نوین مشاغل خانگی حمایت می‌کنیم.

وی پیشنهاد کرد: برای این کار یک تفاهم‌نامه باید تهیه شود و کار در قالب آن دنبال شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان از جهاد دانشگاهی خواست رشته کاردانی گلیم بافی و کاردانی فرش بافی در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شود تا متقاضیان توانمندی بیشتری کسب کنند.

«عبدالله خورانی» پشتیبان رشته گلیم بافی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی نیز در این نشست آمادگی خود را برای تیم‌سازی و شبکه‌سازی گلیم در سطح کل استان ایلام اعلام کرد.