اخبار

کارگاه آموزشی آشنایی با کسب و کارهای خانگی و طرح نوین مشاغل خانگی در محل نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۸/۱۸

متن کامل خبر

 کارگاه آموزشی آشنایی با راه اندازی کسب وکارهای خانگی با محوریت هدایت از طریق متقاضیان طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در محل برگزاری چهارمین نمایشگاه اشتغال وتوسعۀ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.


 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان چهارمحال وبختیاری، در اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی کارگاه آموزشی مشاغل خانگی ویژۀ غرفه‌داران و بازدید کنندگان نمایشگاه توسط دبیرخانه طرح برگزار شد که با استقبال خوب افراد حاضر در نمایشگاه همراه بود.


در این کارگاه ابتدا مدیر اجرایی طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان پس از بیان تعاریف مختلف از کارآفرین وکارآفرینی براساس صفتها وویژگیهای کارآفرین  به ارتباط کارآفرینی با دانشگاهها اشاره و بیان نمود که دانشگاه مدرن از بدو پيدايش، سه نسل مختلف را تجربه کرده است. دانشگاههاي مدرن نسل اول، عموما آموزشي و مبتني بر فعاليت هاي تعليمي، و دانشگاههاي نسل دوم، عموما پژوهشي و مبتني بر فعاليت هاي تحقيقاتي بودند. دانشگاههاي نسل سوم، عموما کارآفرين و مبتني بر کارآفريني و حل مسائل جامعه با رويکرد علمي و نظام يافته در تعامل با محيط پيراموني هستند. در دانشگاه نسل سوم، محور و مأموريت کانوني نظام دانشگاهي، کارآفريني است.. بنابراين، يکي از وجوه و منظرهاي کليدي دانشگاه نسل سوم (کارآفرين)، توسعه مهارت هاي شغلي، حرفه اي و شايستگي ها و توانمندسازي دانشجويان و استادان همسو با فرايند توسعه ملي و حل مسائل جامعه به روش علمي است. دانشگاه علمی کاربردی که الان میزبان این نمایشگاه است مصداق واقعی دانشگاه کارآفرین است.

قلعه در ادامه پس از اشاره به کارآفرینی در حوزه های مختلف ،کارآفرینی در حوزۀ مشاغل خانگی رایکی از حوزه هایی معرفی نمود که مزایای فراوانی نسبت به سایر حوزه ها دارد.ایشان مزایای راه اندازی کسب وکارهای خانگی را تشریح و با اشاره به فازهای سه گانۀ طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی وشرح خدمات آن که با حمایت وهمکاری اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است،  این طرح  را به عنوان طرحی که حامی ایجاد،توسعه وپایدارسازی مشاغل خانگی میباشد معرفی نمود.از ویژگی های این طرح نیز به کم رنگ کردن نقش تسهیلات در ایجاد کسب وکار با اهمیت دادن به حلقه های مفقود دیگری از جمله شناسایی مزیتها، آموزش،مشاوره واتصال به بازار محصولات تولیدی واتصال به پشتیبانان استانی وملی اشاره واضافه نمود در این راستا برای متقاضیان این طرح کارهای خوبی توسط جهاد دانشگاهی  انجام پذیرفته است.


در پایا ن کارگاه جلسه پرسش وپاسخ برگزار گردید.