اخبار

وبینار بررسی چالش ها و موانع فرشبافان استان گیلان با حضور مدیر اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت و پیشرانان قالیباف استان گیلان

گيلان

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

خلاصه خبر

برگزاری وبینار تخصصی قالیبافان با حضور پیشرانان طرح توسعه مشاغل خانگی و مدیر اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان به منظور بررسی جالش ها و موانع مطرح در تولید فرش دستبافت.


متن کامل خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به منظور بررسی موانع و مشکلات پیشروی بافندگان استان روز یکشنبه1400/1/29 وبیناری با حضور جناب آقای مهری مدیر اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان برگزار شد.
 دراین جلسه که با تاکید بر انسجام در  تصمیم گیری و مشخص نمودن هدف مشترک میان بافندگان و پیشرانان و لرزوم برنامه ریزی هماهنگ ،از پیشرانان خواسته شد که مهمترین موانع و دغدغه های خود را مطرح نمایند تا با از میان براداشتن این چالش ها بتوان جایگاه اصلی این صنعت ارزنده را در اقتصاد استان پیدا کرد.

در ابتدای جلسه پیشرانان مشکلات عمده خود را در زمینه تهیه مواد اولیه، تولید با کیفیت ،محدودیت دسترسی به بافنده و ضعف خدمات جانبی بافندگان نظیر بیمه و ... مطرح نمودند و سپس جناب آقای مهری در جهت برطرف نمودن این موانع راهکارهایی مطرح نمودند تا بتوان با هموار کردن این موانع چرخ تولید فرش ارزنده دستبافت استان گیلان با شتاب بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.