اخبار

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و ادره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۱/۳۱

خلاصه خبر

جلسه امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در محل اتاق حوزه ریاست جهاددانشگاهی واحد برگزار شد.


متن کامل خبر

در راستای توسعه فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و اشتغال آفرینانه؛

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و ادره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

 

جلسه امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در محل اتاق حوزه ریاست جهاددانشگاهی واحد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی این تفاهمنامه با حضور رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص توسعه همکاریهای متقابل در موضوعات علمی پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال به امضای طرفین رسید.

مهندس عبادی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار کرد: همکاری در اجرای طرح های پژوهشی و کاربردی دانشجویی، بهره گیری از ظرفیت های متقابل دو دستگاه در توانمندسازی افراد و تعاونی ها با رعایت استانداردها و آیین نامه های آموزشی و پژوهشی تعاونی ها به منظور دستیابی آنها به مهارتهای مورد نیاز بازار کار، استفاده از توانمندیهای علمی، تخصصی و تجربی جهاد دانشگاهی در جهت توانمندسازی فناورانه تحقیقاتی، مدیریتی و اقتصادی جامعه تعاونی ها می تواند از زمینه های همکاری ذیل تفاهمنامه حاضر با این نهاد ارزشمند انقلابی باشد.

مهندس عبادی با تشریح انتظارات این اداره کل در خصوص طرح ملی مشاغل خانگی خاطرنشان کرد:از برنامه ریزیهای انجام شده در عملیاتی کردن فازهای طرح ملی مشاغل خانگی خرسندیم و امید داریم شاهد دستاوردهای اشتغال آفرینانه مبارکی از این طرح برای استان باشیم.

دکتر رستم زاده رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این جلسه با تشریح حوزه های فعالیتی این نهاد اظهار کرد:  پژوهش ها و تحقیقات مورد نیاز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط گروه های پژوهشی جهاد دانشگاهی و ارتقا دانش تخصصی و افزایش و مهارت آفرینی نیروی انسانی کیفی جامعه هدف تحقیقات علمی کاربردی در رشد و حل مشکلات تعاونی ها از زمینه های پیشنهادی این نهاد از طریق گروههای تخصصی پژوهشی و آموزشی معاونت های این نهاد است.

وی تجربه اجرای دوره های موفق آموزشی و طرح ارزشمند مشاغل خانگی را از دیگر الگوهای موفق کاری مشترک دو نهاد در سطح کشور ذکر و خاطرنشان کرد:هم افزایی و عملیاتی کردن موثر و آسیب شناسی توامان طرح ملی مشاغل خانگی همزمان با راهبری طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در جهت ارائه یک کار و مدل تحقیقاتی ترویجی ارزش آفرین با خروجی ملموس از نتایج مورد انتظار این طرح ارزشمند است.

حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان با موضوعات مرتبط به حوزه تعاون از طریق اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی و گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار، انجام نیازسنجی آموزشی به منظور تعیین نوع و حجم دوره های آموزشی، فراهم سازی زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی و ارزیابی آموزش های مهارتی در بین جامعه مخاطب و واگذاری طرح های مطالعاتی کاربردی مدنظر از تعهدات اداه کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این تفاهمنامه می باشد.

انجام کیفی طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اداره کار به صورت سفارش محور، انتخاب و تامین پژوهشگر کیفی و تجهیزات و فضای پژوهشی مناسب جهت انجام طرح های تحقیقاتی و فناورانه واگذار شده به این نهاد و اطلاع رسانی در راستای نیازهای پژوهشی کاربردی بخش تعاون از جمله اهم تعهدات جهاددانشگاهی می باشد.

لازم به ذکر است این تفاهمنامه به مدت دو سال با امضای دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان و مهندس عبادی معاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.